لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۳

سوریه از حمله جنگنده های اسرائیلی به دو نقطه در حومه دمشق خبر داد


 مخالفان حکومت بشار اسد تصاوير ويدئويی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که گفته می شود متعلق به این بمباران های هواپیماهای اسرائیلی است.
مخالفان حکومت بشار اسد تصاوير ويدئويی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که گفته می شود متعلق به این بمباران های هواپیماهای اسرائیلی است.

رسانه های دولتی سوريه روز يکشنبه ۱۶ آذرماه از حمله هوايی جنگنده های اسرائيلی به دو نقطه در حومه دمشق و مرز با لبنان خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، يک سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به پرسشی در اين خصوص گفته است که درباره « گزارش های خارجی» اظهار نظر نمی کند.

طبق اين گزارش، اسرائيل ازآغاز جنگ داخلی سوريه تاکنون پيشتر اهدافی از جمله مناطقی که گفته می شد محل استقرار موشک ها يا سلاح سوری بوده را بمباران کرده است. گفته می شد هدف از اين حملات جلوگيری از ارسال سلاح های پيشرفته از سوريه برای حزب الله لبنان بوده است.

تلويزيون دولتی سوريه روز يکشنبه گفته است اسرائيل روز يکشنبه به دو نقطه در نزديکی فرودگاه دمشق و شهر ديماس در شمال غربی دمشق حمله کرد اما تلفاتی نداشت. پايگاه نظامی ديماس در نزديکی دمشق قرار دارد.

در همين حال ساکنان دمشق گفته اند صدای انفجارهای مهيب را شنيده اند. فعالان سياسی و مخالفان حکومت بشار اسد نيز تصاوير ويدئويی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که گفته می شود متعلق به این بمباران ها است.

يک ژنرال سوری نیز به تلويزيون دولتی اين کشور گفته است که اين حملات خسارات مالی برجای گذاشته است. تلويزيون دولتی سوريه می گويد اين حملات به نفع جريان های افراطی و گروه القاعده است.

خبرگزاری رسمی سوريه «سانا» نيز گفته است حمله جنگنده های اسرائيلی تجاوز اشکار به خاک سوريه است. در همين حال شبکه های خبری لبنان نيز گزارش داده اند که جنگنده های اسرائيلی وارد حريم هوايی اين کشور نيز شده اند.

يک شهروند در قادسيه در حومه دمشق به رویترز گفته است که يک فرودگاه مخصوص فعاليت های کشاورزی در اين منطقه هدف قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG