لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۴

تجمع گروه انصار حزب‌الله در مخالفت با حضور زنان در سالن والیبال


جمعی از اعضای انصار حزب‌الله با اجتماع در برابر وزارت ورزش و جوانان نسبت به حضور احتمالی زنان در ورزشگاه‌ آزادی برای دیدن رقابت‌های والیبال لیگ جهانی اعتراض کردند.

این در حالی است که وزیر کشور ایران با «غیرقانونی» خواندن این تجمع تاکید کرده بود که نیروی انتظامی باید با آن برخورد کند.

تجمع انصار حزب‌الله در برابر وزارت ورزش و جوانان را رسانه‌های خبری مختلف داخل ایران بازتاب داده‌اند از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا که تعداد معترضان را «کمتر از ۱۰۰ نفر» عنوان کرده است.

خبرگزاری فارس نیز گزارشی تصویری از این تجمع منتشر کرده که نشان می‌دهد معترضان پلاکاردهایی با مضامینی درباره «امر به معروف و نهی از منکر»، «حجاب»، مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها و شعار علیه آمریکا، انگلیس و اسرائیل به دست گرفته‌اند.

این خبرگزاری می‌نویسد که معترضان پس از اقامه نماز مقابل وزارت ورزش و جوانان بیانیه‌ای را خوانده‌اند که در آن خواستار عزل شهیندخت ملاوردی، معاون رییس جمهوری در امور زنان شده‌اند.

شهیندخت مولاوردی پیش از این خبر داده بود که صورت‌جلسه ورود زنان به سالن‌های والیبال توسط نمایندگان نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان امضاء شده و در انتظار ابلاغ وزیر ورزش و جوانان است.

وی همچنین اعلام کرده بود تعدادی از زنان که بیشتر اعضای خانواده بازیکنان تیم ملی والیبال ایران هستند جهت تماشای مسابقه والیبال ایران و آمریکا در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال به ورزشگاه آزادی می‌روند.

اما فدراسیون والیبال ایران در نهایت روز چهارشنبه عنوان کرد که ورود زنان به سالن مسابقه والیبال ایران و آمریکا ممنوع شده است.

در این میان انصار حزب‌الله اعلام کرده بود که قصد دارد مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمعی در مخالفت با ورود زنان به سالن والیبال برگزار کند، اما عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، این تجمع را «غیرقانونی» خوانده بود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، آقای رحمانی فضلی روز چهارشنبه با اشاره به این برنامه انصار حزب‌الله گفت: «هرکسی تجمع کند، نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند چرا که نیروی انتظامی در این زمینه دستور دارد».

اما تاکنون گزارشی از برخورد احتمالی نیروی انتظامی با تجمع‌کنندگان مقابل وزارت ورزش و جوانان منتشر نشده است.

پیش از این استانداری تهران نیز تاکید کرده بود که هیچ گونه مجوزی برای تجمع در مقابل وزارت ورزش صادر نکرده است.

در همین حال، خبرگزاری فارس نوشته که انصار حزب‌الله به دنبال تجمع اعتراض‌آمیز روز چهارشنبه اعلام کرده که برنامه این گروه برای تجمع در روز جمعه به تعویق افتاده است.

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ایالات متحده ساعت ۲۱ شامگاه جمعه در تهران برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی والیبال تهدید کرده است که در صورت ممانعت از حضور زنان در سالن برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال، ایران را از حق برگزاری و میزبانی این مسابقات محروم خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG