لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۶

کاهش سن اعتیاد در دختران ایرانی به «۱۳ سال»


معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده خبر داده است که «میانگین سن اعتیاد» در بین دختران «به ۱۳ سال رسیده» و این موضوع «از مهم‌ترین چالش‌های کشور در امور زنان و خانواده است».

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهیندخت مولاوردی، روز پنجشنبه ۱۴ آبان، همچنین گفته است که الگوی مصرف مواد مخدر در بین «دختران» بر عکس مردان که بیشتر مواد سنتی است، به سمت مصرف مواد صنعتی و روانگردان‌ها تغییر یافته که «جای تأمل و نگرانی دارد».

او اضافه کرده است که معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری برای کاهش این «آسیب‌ها» دو تفاهم‌نامه با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و وزارت کار با هدف «توانمندسازی زنان بهبود یافته» امضا کرده که در حال اجراست.

خانم مولاوردی پیش از این نیز درباره به گفته او «زنانه شدن» پدیده‌هایی مانند اعتیاد و ایدز هشدار داده بود.

پیشتر در خرداد ماه امسال، نجیب حسینی، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفته بود که اعتیاد در زنان که قبلاً پنج درصد بوده به ۱۰ درصد رسیده است.

این مقام مسئول افزوده بود که برای پیشگیری از این موضوع برای اولین بار در ستاد مبارزه با مواد مخدر کمیته زنان تشکیل شده است.

دهم ٱبان امسال هم پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، خبر داده بود که آمار مرگ و میر زنان معتاد در سال ۹۳ نسبت به سال پیش از آن، ۳۳ درصد افزایش یافته است.

وی گفته بود که تعدادی از زنان «پس از مصرف شیشه به سمت ترامادول و سایر روانگردان‌ها می‌روند و چندمصرفی مواد باعث اوردوز و در ‌‌نهایت مرگ آن‌ها می‌شود».

XS
SM
MD
LG