لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۴

مرگ مغز متفکر حملات تروریستی پاریس تایید شد


عبدالحمید اباعود
عبدالحمید اباعود

دادستانی پاریس روز پنج‌شنبه اعلام کرد که جسد عبدالحمید اباعود که از او به عنوان مغز متفکر حملات تروریستی جمعه‌شب پاریس نام برده می‌شود در میان تلفات یورش روز چهارشنبه پلیس ویژه فرانسه به محله‌ای در شمال پاریس شناسایی شده است.

دادستانی پاریس در اطلاعیه‌ای رسمی که توسط خبرگزاری‌ فرانسه منتشر شد می‌گوید که جنازه کشف شده در ساختمانی در محله سن دنی پاریس رسما شناسایی شده و به عبدالحمید اباعود ۲۷ ساله تعلق دارد.

پیشتر روزنامه آمریکایی واشینگتن پست به نقل از دو مقام ارشد اروپایی مرگ این فرد در عملیات صبح چهارشنبه را گزارش کرده بود، اما این خبر تاکنون از طرف دولت فرانسه تایید نشده بود.

ساعاتی پس از حملات تروریستی جمعه‌شب گذشته که به مرگ دست‌کم ۱۲۹ نفر انجامید مقام‌های امنیتی فرانسه و رسانه‌ها از این بلژیکی مراکشی‌تبار به عنوان طراح و مغز متفکر این حملات نام بردند.

بر اثر این حملات که بزرگ‌ترین واقعه تروریستی تاریخ فرانسه توصیف شده علاوه بر ۱۲۹ کشته، ده‌ها نفر نیز زخمی و مجروح شدند.

گروه حکومت اسلامی یا داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

نیروهای امنیتی کشورهای فرانسه و بلژیک در روزهای اخیر چندین عملیات را در نقاط مختلف این دو کشور برای دستگیری مظنونان و افراد مرتبط با این حملات انجام دادند.

از جمله بامداد و صبح روز چهارشنبه که ده‌ها مامور پلیس، ژاندارمری و سربازان ارتش فرانسه با حمله به محله سن دنی در شمال پاریس، دست‌کم یک نفر را کشتند و هشت مظنون را نیز دستگیر کردند.

یک زن هم که ظاهرا از اقوام عبدالحمید اباعود بود، خود را با منفجر کردن کمربند انتحاری‌اش به قتل رساند.

XS
SM
MD
LG