لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۲

رهبر ایران: تخریب شورای نگهبان، همصدایی با دشمنان است


آیت‌الله علی خامنه‌ای، روز چهارشنبه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ایران، نسبت به گفته او «اعمال‌نفوذ دشمنان در انتخابات» و «تخریب شورای نگهبان» هشدار داد.

آیت‌الله خامنه‌ای، «تخریب شورای نگهبان و زیر سؤال بردن تصمیم‌های آن» را طراحی بیگانگان در آستانه انتخابات پیش رو نامید.

رهبر ایران، «نتیجه زیر سؤال بردن تصمیم‌های شورای نگهبان»، را «القای غیرقانونی بودن انتخابات» توصیف کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران، در ادامه سخنان خود افرادی که در داخل ایران شورای نگهبان را به گفته او تخریب می‌کنند، «هم‌صدا با دشمن» خواند.

به گفته آیت‌الله خامنه‌ای، «هنگامی‌که غیرقانونی بودن انتخابات القاء شود، بنابراین مجلس شورای اسلامی برآمده از این انتخابات و مصوبات آن غیرقانونی خواهد بود.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «بیشتر این افراد متوجه صحبت‌های خود نیستند و نمی‌توان آنها را متهم به خیانت کرد، اما آنها باید متوجه شوند که نتیجه این هم‌صدایی، تکمیل کردن نقشه خطرناک دشمن است.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد که «آمریکایی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب، به‌شدت با شورای نگهبان مخالف بودند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ازجمله مسئولان جمهوری اسلامی ایران بوده که در هفته‌های گذشته و در پی رد صلاحیت شمار زیادی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ایران در شورای نگهبان از عملکرد این شورا انتقاد کرده است.

آقای هاشمی رفسنجانی به‌ویژه پس از اعلام احراز نشدن صلاحیت حسن خمینی، نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برای شرکت در رقابت انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در سخنانی اعضای شورای نگهبان را به باد انتقاد گرفت.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز ازجمله منتقدان رد صلاحیت «گسترده» نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی ایران بوده که عمدتاً به جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب یا نزدیک به دولت به شمار می‌رفته‌اند.

رهبر ایران در بخشی از سخنان روز چهارشنبه خود بابیان اینکه «من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد،» تأکید کرد که به گفته او «دشمن درصدد است در انتخابات اعمال‌نفوذ کند.»

این برای چندمین بار در ماه‌های اخیر است که رهبر جمهوری اسلامی ایران از واژه «نفوذ» استفاده کرده و نسبت به این موضوع هشدار می‌دهد.

پس از تکرار این واژه و پروژه «نفوذ»، گروه‌های سیاسی در ایران، رقیب خود را مصداق سخنان رهبر جمهوری اسلامی می‌نامند و در مناظره‌ها و مباحث سیاسی در ایران، پروژه نفوذ به رقبای سیاسی نسبت داده می‌شود.

رهبر جمهوری اسلامی ایران، در این سخنرانی، همچنین گفت: «از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی طراحی بیگانگان، جلوگیری از برگزاری انتخابات در ایران بود.»

به گفته آیت‌الله خامنه‌ای، تلاش‌هایی [از سوی بیگانگان] برای برگزار نشدن انتخابات در ایران صورت گرفت، اما پس‌ازآنکه چون مأیوس شدند، در سال‌های اخیر، تمرکز خود را بر زیر سؤال بردن انتخابات قرار داده و می‌خواهند در انتخابات اعمال‌نفوذ کنند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران به مصادیق این تلاش‌ها، اشاره‌ای نکرد.

XS
SM
MD
LG