لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۹

حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع پ‌کاکا در شمال عراق


ارتش ترکیه روز پنج‌شنبه، پنجم فروردین‌ماه، رسما اعلام کرد که جنگنده‌های این نیرو شب گذشته چندین موضع متعلق به حزب کارگران کردستان، پ‌کاکا، را هدف حمله خود قرار داده‌اند.

خبرگزاری رویترز بر اساس بیانیه ارتش ترکیه می‌گوید که حدود ده هدف متعلق به گروه شبه نظامی پ‌کاکا «در شمال عراق» چهارشنبه شب «تخریب شده است».

بر اساس این گزارش، در عملیات اخیر هدف جنگنده‌ها اردوگاه شبه نظامیان پ‌کاکا در شمال عراق در نزدیکی مرز ترکیه بوده است.

خبر حمله جنگنده‌های ترکیه به این مواضع سه روز پس از آن منتشر می‌شود که رئیس جمهور ترکیه شدیدا تهدید کرد که گروه حکومت اسلامی یا داعش و شورشیان کرد را «درهم بشکند».

آقای اردوغان روز دوشنبه، دوم فروردین‌ماه، در یک سخنرانی وعده داد که گروه «حکومت اسلامی» (داعش) و شورشیان کرد را که از آنها به عنوان «عامل» حملات تروریستی اخیر این کشور یاد کرد درهم بشکند.

وی همچنین قول داد که با این گروه‌های تروریستی به شدیدترین شیوه ممکن برخورد خواهد شد.

دو حمله از چهار حمله تروریستی در طول هشت ماه گذشته در ترکیه که بیش از ۲۰۰ قربانی بر جا گذاشت، به گروه حکومت اسلامی و دو حمله دیگر به شورشیان کُرد نسبت داده می‌شود.

توجه رجب طیب اردوغان به صورت جدی بر مبارزه با شورشیان کرد پ‌کاکا متمرکز شده که بیش از ۳۰ سال است علیه دولت مرکزی دست به شورش زده‌اند.

در روز سه‌شنبه گذشته نیز، بر اساس گزارش دولت ترکیه، جنگنده‌های این کشور به چندین انبار مهمات و پناهگاه متعلق به گروه پ‌کاکا حمله کردند، و نیروهای امنیتی این کشور ده شبه نظامی پ‌کاکا را در نزدیکی مرز سوریه کشتند.

XS
SM
MD
LG