لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۹

ارتش مصر تکه‌هایی از لاشه هواپیمای مصری را یافت


پرواز خطوط هوایی مصری در نزدیکی بندر اسکندریه در دریا سقوط کرده است
پرواز خطوط هوایی مصری در نزدیکی بندر اسکندریه در دریا سقوط کرده است

ارتش مصر روز جمعه اعلام کرد که تکه‌هایی از لاشه هواپیمای پرواز ۸۰۴ خط هوایی مصر و بخشی از وسایل مسافران این پرواز را در نزدیکی شهر اسکندریه در ساحل دریای مدیترانه یافته است.

این هواپیما بامداد روز پنج‌شنبه در حالی که پاریس را به مقصد قاهره ترک کرده بود، در حریم هوایی مصر از رادارهای هوایی ناپدید شد و بعدتر اعلام شد که در دریای مدیترانه سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای که روز جمعه، ۳۱ اردیبهشت، در فیس‌بوک منتشر کرد اعلام کرد که نیروهای دریایی و هوایی مصر توانسته‌اند مقداری از «مایملک مسافران و بخش‌هایی از لاشه هوایپما» را در دریای مدیترانه، در ۲۹۰ کیلومتری شهر اسکندریه مصر پیدا کنند.

اسکندریه تنها حدود دویست کیلومتر با شهر قاهره، مقصد نهایی این پرواز، فاصله دارد.

صبح روز گذشته و پس از انتشار خبر ناپدید شدن این هواپیما، ارتش مصر و یونان عملیات تجسس در دریای مدیترانه را آغاز کردند و بامداد روز جمعه اعلام شد که قطعاتی در مدیترانه پیدا شده که ممکن است مربوط به لاشه این هواپیما باشد.

با این حال ساعاتی بعد معاون شرکت ملی هواپیمایی مصر اعلام کرد که این قطعات به هوایپمای این شرکت تعلق ندارد.

هواپیمای ایرباس ای ۳۲۰ با ۶۶ مسافر و خدمه از فرودگاه شارل‌دوگل در پاریس عازم قاهره، پایتخت مصر بود که بر اساس گزارش‌ها بدون ارسال پیام اضطراری از سوی خلبان، از رادارهای هوایی محو و بعدتر اعلام شد که در جنوب یونان در دریای مدیترانه سقوط کرده است.

پیشتر در مهرماه سال گذشته یک هواپیمای روسی پس از انفجار در صحرای سینا در مصر سقوط کرده بود، انفجاری که گروه حکومت اسلامی مسئولیت آن را برعهده گرفت.

مصر و فرانسه دو کشوری هستند که در ماه‌های گذشته از اهداف اصلی گروه حکومت اسلامی بوده‌اند. با این حال هنوز روشن نیست که آیا سقوط هواپیمای مصری نیز به این گروه یا دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط بوده یا در نتیجه اشکال فنی بوده است.

با این حال مقامات مربوطه احتمال تروریستی بودن سقوط هواپیمای مصری را رد نکرده‌اند.

۱۵ فرانسوی، یک بریتانیایی، یک کانادایی، دو عراقی، یک الجزایری، یک بلژیکی، یک پرتغالی، یک تبعه عربستان، یک سودانی، یک شهروند چاد از جمله سرنشینان غیرمصری این پرواز بوده‌اند.

XS
SM
MD
LG