لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۶

حمله شورشیان مورد حمایت آمریکا به شهری مهم در تصرف داعش


نقطه مرزی البوکمال در تصویری از سال ۲۰۰۴ میلادی
نقطه مرزی البوکمال در تصویری از سال ۲۰۰۴ میلادی

شورشیان مورد حمایت آمریکا در نبرد علیه «حکومت اسلامی» در سوریه، موفق شده‌اند یک پایگاه هوایی را که در کنترل نیروهای داعش بود، تصرف کنند. آنها در حال نبرد برای تصرف یک نطقه راهبردی در مرز با عراق هستند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، نهم تیر ماه، می‌گوید این پایگاه هوایی در نزدیکی یک منطقه راهبردی در تصرف «داعش» در نزدیکی مرز عراق قرار دارد.

رویترز از سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه نقل کرده است که شورشیان از سوی نیروهای ویژه مورد حمایت غرب، پشتیبانی شده‌اند.

به گفته این سازمان در عملیات «چتربازان خارجی» حضور داشتند، که از هلیکوپتر در منطقه پیاده شده‌اند. حمله به این پایگاه در عصر هشتم تیرماه انجام شده‌است.

گزارش شده که درگیری شدیدی بین طرف‌ها رخ داده است.

این پایگاه هوایی در پنج‌ کیلومتری شمال غرب البوکمال قرار دارد که یکی از مراکز اصلی حضور «داعش» و نقطه‌ای راهبردی در نزدیکی مرز عراق است.

گروه مسلح مورد حمایت آمریکا که «ارتش سوریه نو» نام دارد، روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که حمله برای تصرف این شهر در کرانه رود فرات آغاز شده است.

تصرف البوکمال، رفت‌وآمد نیروهای «حکومت اسلامی» را در مرزهای سوریه و عراق، در خلافت خودخوانده این گروه، با مانع روبه‌رو خواهد کرد.

تازه‌ترین گزارش‌ها از ادامه نبردها، داخل خود شهر حکایت دارد.

رویترز می‌گوید «ارتش سوریه نو» نزدیک به ۱۸ ماه پیش شکل گرفت و اعضای آن را عمدتا شورشیانی تشکیل می‌دهند که در پی پیشروی‌های داعش در شرق سوریه و تصرف موصل در عراق، مجبور به فرار شدند.

XS
SM
MD
LG