لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۳

بمباران دو بیمارستان اصلی شهر حلب


بیمارستان ام‌۲ در محله المعادی شهر حلب
بیمارستان ام‌۲ در محله المعادی شهر حلب

با ادامه پیشروی نیروهای حکومت سوریه در شهر حلب، دو بیمارستان اصلی این شهر روز جمعه ۷ مهر هدف بمباران شدید هواپیماهای ارتش روسیه یا سوریه قرار گرفتند.

خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان بهداشت جهانی و نیروهای امدادی مستقر در حلب گزارش داد که ویرانی ناشی از این بمباران آن‌قدر سنگین بوده که بیمارستان‌های ام‌۱۰ و ام‌۲ دیگر قابل استفاده نیست.

محمد ابو رجب، رادیولوژیست که در بیمارستان ام‌۱۰ شهر حلب مشغول به کار بوده است به رویترز می‌گوید: «هواپیماهای جنگی بالای سر ما پرواز می‌کردند و سپس بمب‌های خود را مستقیم روی ما انداختند... حدود ساعت ۴ صبح بود.»

بیمارستان ام‌۱۰ که در منطقه تحت تسلط شورشیان واقع است یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های شهر حلب محسوب می‌شود. این گزارش عنوان می‌کند که بمباران بیمارستان ام‌۱۰ تلفات جانی نداشته، اما بیمارستان کاملا ویرانه شده و بیماران بستری، ناگزیر به یک مرکز درمانی دیگر منتقل شده‌اند.

بیمارستان ام‌۲ نیز که در منطقه المعادی شهر حلب است، صبح چهارشنبه زیر آتش شدید توپخانه قرار گرفته که شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان شمار تلفات آن را سه نفر عنوان کرده است.

همچنین گزارش می‌شود که با بمباران منطقه المعادی یک نانوایی نیز هدف قرار گرفته که در نتیجه آن شش نفر جان باخته‌اند.

مناطق تحت تسلط شورشیان در شهر حلب طی هفته اخیر تحت حملات شدید نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته که از پشیتبانی هوایی روسیه و حمایت‌های ایران برخوردار است. این حملات به مرگ صدها نفر انجامیده.

رویترز می‌نویسد که گفته می‌شود تنها حدود ۳۰ پزشک در محلات شورشیان باقی مانده‌اند در حالی که روزانه صدها نفر در این مناطق مجروح می‌شوند.

در این شرایط کارکنان امدادی مستقر در شهر حلب می‌گویند که با بمباران بیمارستان‌های ام‌۱۰ و ام‌۲ عملا دیگر هیچ مرکز درمانی بزرگی در آنجا باقی نمانده و بیمارستان‌های دیگر نیز دو برابر ظرفیت خود بیماران را بستری کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG