لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۵

تهران گزارش‌ها درباره حمله به کشتی اماراتی با موشک‌ ایرانی را رد کرد


سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش‌ها درباره استفاده حوثی‌های یمن از موشک ساخت ایران در حمله به کشتی اماراتی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی روز چهارشنبه ۱۴ مهر در این زمینه گفت: «بهتر است آمریکایی‌ها که خود پرونده بسیار سنگینی در ارسال انواع سلاح و تجهیزات به متجاوزان در حمله به یمن دارند، با فرافکنی دیگران را متهم نکنند».

شورشیان حوثی شنبه گذشته یک فروند کشتی تدارکاتی امارات متحده عربی را در اطراف ساحل یمن هدف حملات موشکی قرار دادند. امارات متحده عربی عضو ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در جنگ علیه شورشیان حوثی است و این کشتی در اجاره نیروهای نظامی امارات بود.

به دنبال این رخداد گزارش‌هایی در برخی رسانه‌های آمریکایی نظیر فاکس‌نیوز منتشر شد که عنوان می‌کرد راکت‌هایی که به سمت کشتی اماراتی پرتاب شده‌اند، ساخت ایران بوده است، اما سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد این اتهام، از سیاست آمریکا برای فروش سلاح به عربستان سعودی انتقاد کرده است.

آقای قاسمی اظهار داشت: «این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بدون تردید در قتل هزاران یمنی بی گناه و انهدام زیر ساخت‌ها در یمن و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مدارس این کشور از هواپیماها و سلاح‌های آمریکایی استفاده می‌شود و حتی پس از وقوع جنایات جنگی و ضد بشری در یمن، فروش اسلحه به عربستان کماکان ادامه داشته و دارد».

آمریکا در پی حمله موشکی به کشتی اماراتی، سه ناو جنگی را به سواحل جنوبی یمن اعزام کرده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا به فاکس‌نیوز گفته است که اعزام سه ناو جنگی آمریکا به آبهای جنوب یمن، یک نمایش قدرت به حوثی‌ها و پشتیبانان آنها در جمهوری اسلامی ایران است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از فروردین سال ۹۴ در حمایت از عبدربه منصور هادی، رییس‌جمهوری یمن، حملات خود را به شورشیان حوثی آغاز کرده است.

آخرین آمار سازمان ملل از مجموع کشته‌های جنگ داخلی یمن حکایت از آن دارد که شمار قربانیان این جنگ به بیش از ده هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG