لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۴

تلاش مأموران دادستانی برای بازداشت شبانه نماینده تهران در مجلس


مأموران دادستانی تهران، یکشنبه شب هفتم آذر، با مراجعه به منزل محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، برای بازداشت او تلاش کردند. آقای صادقی در روزهای اخیر از احضار خود به دادستانی خبر داده بود.

این نماینده عضو فراکسیون امید، دقایقی پیش از نیمه‌شب به خبرگزاری ایلنا خبر داد که مأموران دادستانی در مراجعه به منزل او، حکم جلب او را در دست داشته‌اند.

آقای صادقی از جمله نمایندگان فعال مجلس در توئیتر است و عکس‌ها و خبرهایی که در این زمینه در توئیتر انتشار یافته، نشان می‌دهد برخی نمایندگان فراکسیون امید و نیز برخی شهروندان تهرانی، برای جلوگیری از بازداشت او، به خانه‌اش مراجعه کرده‌اند.

ایلنا و ایسنا در گزارش‌های خود نوشته‌اند محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید برای جلوگیری از بازداشت آقای صادقی «پیگیری‌های جدی» انجام داده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

آقای عارف همچنین در بیانیه‌ای از قوه قضاییه خواسته است که «مستندات» خود را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه دهد تا پس از بررسی، بر اساس تشخیص این هیئت اقدامات بعدی انجام گیرد.

محسن صادقی، وکیل آقای صادقی هم ایلنا گفته است که علی لاریجانی و علی مطهری، رئیس و نایب رئیس مجلس در حال پیگیری موضوع هستند.

او گفته است که در حکم دادستانی، اتهام نماینده تهران توهین و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی ذکر شده است.

وکیل آقای صادقی از اینکه مأموران دادستانی «با حکم جلب سیار» در شب یک روز تعطیل به منزل او مراجعه کرده‌اند ابراز تعجب کرده است.

در این زمینه مسعود پزشکیان، نایب رئیس دیگر مجلس هم گفته است «اقدام شبانه و بدون اطلاع مجلس» برای جلب آقای صادقی، «بی‌احترامی به مجلس و مردم» است و وعده این موضوع پیگیری خواهد شد.

آقای صادقی در روزهای اخیر در نطق‌های پیش از دستور خود، به موضوع حساب‌های شخصی در قوه قضائیه اشاره کرده بود، و پس از آنکه رئیس دستگاه قضایی به طرح این موضوع در مجلس اعتراض کرد، در نامه‌ای بار دیگر سؤال‌های خود را در مورد حساب‌های منسوب به رئیس قوه قضائیه مطرح کرده بود.

یک روز پس از این نامه، این نماینده مجلس خبر داد که دادستانی تهران از طریق هیئت رئیسه برای او احضاریه فرستاده، اما این احضاریه در ارتباط با پرونده یاشار سلطانی است.

در عین حال خبرگزاری فارس هم یکشنبه شب در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه نوشت که دلیل صدور حکم جلب آقای صادقی، بی‌توجهی آقای صادقی به احضارهای متعددی است که در چهار ماه اخیر برای او صادر شده است.

این خبرگزاری نزدیک به نهادهای امنیتی مدعی شد که آقای صادقی شکایت‌های متعددی از جمله از سوی «تعدادی از دانشجویان» به دلیل نشر اکاذیب داشته است.

تلاش مأموران دادستانی برای جلب نماینده تهران در حالی است که دادستان تهران در روزهای گذشته چندین بار به برخورد قضایی با نشردهندگان موضوع حساب‌های شخصی در دستگاه قضایی تهدید کرده بود.

XS
SM
MD
LG