لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

کشته شدن دو مأمور انتظامی در جریان دو اقدام مسلحانه در سنندج


سنندج، مرکز استان کردستان ایران
سنندج، مرکز استان کردستان ایران
گزارش‌های خبری از ایران حاکی است دو تن از پرسنل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، پنجشنبه شب در شهر سنندج مرکز استان کردستان، هدف حمله قرار گرفته و کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، کشته شدن این دو مأمور انتظامی در جریان دو تیراندازی در دو نقطه از شهر سنندج، رخ داده و علاوه بر آنها، سه تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری مهر به نقل از ایرج حسن‌زاده، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان نوشته است که نخستین تیراندازی در ساعت ۱۹:۵۲ دقيقه در خيابان ۱۷ شهريور (سه راه شيخان) و در پی حمله مسلحانه به کيوسک انتظامی رخ داده است که در جریان آن يک سرباز وظيفه به نام «مرتضی وزينی افشار» ساکن استان همدان کشته شده است.

بر اساس گفته‌های این مقام استانداری کردستان، در جريان اين اقدام مسلحانه همچنین يکی از پرسنل حاضر در محل نيز زخمی شده و نوجوانی ۱۴ ساله به نام «نويد زينبی» نیز که در حال عبور از محل بوده، به دليل اصابت گلوله زخمی شده است.

آن طور که خبرگزاری مهر گزارش کرده است که وضعيت عمومی نوید زینبی مساعد است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان همچنین در مورد دومین اقدام مسلحانه پنجشنبه شب در شهر سسندج گفته است که این حادثه در ساعت ۲۲:۳۰ در محله شهرک سعدی سنندج و در نزديکی کلانتری ۱۶ اين شهر رخ داده و در جریان آن افراد مسلح به يک ماشين گشت کلانتری حمله کرده‌اند که يکی از پرسنل فرماندهی انتظامی استان به نام «راشد سيدی» کشته شده و يکی ديگر از پرسنل زخمی شده است.

آقای حسن‌زاده این حادثه را «حرکت کور تروریستی» با هدف «ناامن جلوه دادن» استان کردستان ارزیابی کرده و آن را به «گروه‌های تندرو مذهبی مورد حمایت استکبار» منتسب کرده است.

هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حمله‌ها را به عهده نگرفته است.

سوءقصد به جان دو مأمور انتظامی در شهرستان سسندج در حالی است که در هفته‌های گذشته نیز چهار مأمور محيط‌بانی در يکی از روستاهای اطراف سنندج، در جريان يک حادثه مسلحانه کشته شدند.

گرچه در آن زمان مقام‌های مسئول در استان کردستان این عملیات را به «افراد مسلح ناشناس» نسبت دادند و هیچ شخص یا گروهی نیز مسئولیت آن را برعهده نگرفت، اما پس از چندی مقام‌های انتظامی و امنیتی استان از انهدام یک گروه تندرو مذهبی مرتبط با این حادثه خبر دادند.

مناطق غربی ایران، از جمله استان کردستان، در سال‌های اخير صحنه درگيری ميان نيروهای نظامی و امنيتی ايران و گروه‌های شبه‌نظامی مخالف بوده است و گروه پژاک که در اين زمينه فعال‌تر است در يک‌سال گذشته دست به ترور برخی از مسئولان محلی در کردستان و آذربايجان غربی زده است.

اين گروه در روزهای پايانی دی ماه سال ۸۸ اقدام به ترور ولی الله حاج قلی‌زاده دادستان شهر خوی کرد. در شهريور سال جاری نيز انفجاری مهيب در مراسم رژه نيروهای مسلح در شهر مهاباد در استان آذربايجان شرقی صورت گرفت که در جريان آن ۱۲ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.
XS
SM
MD
LG