لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۴

حمله به مطهری: «هیئتی از شورای امنیت کشور به شیراز می‌رود»


تاکسی حامل علی مطهری که به آن حمله شد
تاکسی حامل علی مطهری که به آن حمله شد

محمد احمدی، استاندار فارس، در گفت‌وگویی با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته است گروهی از سوی شورای امنیت کشور برای بررسی ماجرای حمله به علی مطهری، نماینده تهران، در شیراز، وارد آن شهر می‌شوند.

این مقام دولتی در گفت‌وگوی خود تاکید کرده است در جریان رخدادهای شیراز و حمله به نماینده تهران، «افرادی که از قبل منتظر ورود آقای مطهری بودند، ایشان را در تاکسی شناسایی و به خودروی وی با سنگ و آجر حمله می‌کنند».

[جزئیات حمله به علی مطهری در شیراز را بخوانید]

او در مورد گفته‌های علی مطهری که مهاجمان به او از باتوم و گاز فلفل استفاده کرده و سوار بر «موتورهای سنگین» بودند، گفته است «همه مطالبی که آقای مطهری بیان کردند اتفاق افتاده و درست است. هیئتی که به شیراز می‌آید برای بررسی همین قضیه است تا به طور کامل مشخص شود که این افراد از چه کسانی بودند. در حال حاضر نمی‌توان قضاوت کرد که چه کسانی مسئول این حادثه بودند.»

پیشتر در ۱۸ اسفند ماه، خود آقای مطهری در یادداشتی در وب‌سایت شخصیش گفته بود افرادی که به او حمله کردند «برای هر اقدامی آزاد بودند».

او در عین حال از برخورد پلیس نیز انتقاد کرده و گفته بود پس از حمله در خیابان به تاکسی حامل او و پناه بردن به کلانتری «ما خیال می‌کردیم الان نیروهای کلانتری این افراد را بازداشت می‌کنند ولی دیدیم هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و فقط از ورود آنها به کلانتری جلوگیری کردند. ظاهراً یک اصل پذیرفته شده بود که این افراد که از تجهیزات‌شان مانند موتورهای سنگین و گاز فلفل معلوم بود از کجا دستور گرفته‌اند در این گونه کار‌ها آزادند و کسی حق مزاحمت برای آن‌ها ندارد مگر اینکه فرد مورد تهاجم از شدت ضربات از دنیا برود».

استاندار فارس در گفت‌وگویی که ۲۳ اسفند ماه منتشر شده، در عین حال گفته است فرمانداری شیراز، و نهادهای اطلاعاتی و قضایی، مخالفت خود را در مورد برگزاری سخنرانی علی مطهری در دانشگاه بیان کرده بودند. خود آقای مطهری وزیر کشور ایران را متهم کرده است که انتصاب استاندار فارس نتیجه «بده و بستان» او با مجلس شورای اسلامی بوده است.

استاندار فارس در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود «فراخوانده» شدنش به تهران را در پی این حمله رد کرده و می‌گوید برای ادای توضیح در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، معاون امنیتی و گروهی دیگر از مسئولان وزارت کشور، به تهران رفته بود.

روز جمعه محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری ایران گفته بود چنانچه استاندار فارس نتواند با عوامل حمله به علی مطهری، نماینده مجلس در سفرش به شیراز برخورد کند باید از سمت خود استعفاء کند.

XS
SM
MD
LG