لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

تایید شلیک گلوله توپ در سپاهان‌شهر در اطلاعیه استانداری اصفهان


در پی انتشار اخبار ضدونقیض، روابط عمومی استانداری اصفهان در بیانیه‌ای که چهارشنبه شب منتشر شد اصابت «یک گلوله توپ» به یک بوستان در سپاهان‌شهر را تایید کرد، هرچند که در این بیانیه نامی از عامل یا عوامل این حادثه به میان نیامده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، در بیانیه روابط‌ عمومی استانداری اصفهان در روز چهارشنبه، ۲۰ خردادماه، پس از تایید خبر اصابت گلوله توپ، به استقرار چند پادگان نظامی در این منطقه اشاره شده‌ است.

در این اطلاعیه همچنین تصریح شده است که «بنا به دستور استاندار استان این موضوع توسط یک تیم کارشناس در حال بررسی است».

استانداری اصفهان تاکید کرده است که جزئیات این حادثه پس از بررسی به اطلاع مردم خواهد رسید.

اگرچه در بیانیه استانداری اصفهان از اصابت یک گلوله توپ به بوستانی در سپاهان‌شهر اشاره شده است، روز چهارشنبه گزارش‌های اولیه از این حادثه خبر از اصابت دو گلوله توپ در محوطه این بوستان در حاشیه جنوبی شهر اصفهان می‌دادند.

در همین حال با این که در ابتدا برخی منابع خبری یکی از واحدهای نظامی سپاه مستقر در اصفهان را عامل شلیک‌ اشتباهی گلوله‌های جنگی توپ اعلام کرده بودند، پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه صاحب‌الزمان شلیک گلوله توپ به سپاهان‌شهر توسط واحدهای سپاه مستقر در اصفهان را رد کرد.

یک منبع آگاه در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز عصر چهارشنبه به ایرنا گفته بود که «هم اکنون چند تیم تحقیقاتی در حال بررسی این واقعه هستند و نتیجه از سوی معاونت اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام می‌شود».

در شعاع چند کیلومتری سپاهان‌شهر که در جنوب شهر اصفهان و ابتدای جاده شیراز اصفهان قرار دارد، یگان‌هایی از ارتش و سپاه مستقر هستند.

به گزارش ایرنا، برخورد این گلوله توپ به زمین چاله‌ای به عمق ۳۰ سانتی‌متر و قطر ۸۰ سانتی‌متر در زمین ایجاد کرده، اما تلفات جانی نداشته است.

XS
SM
MD
LG