لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۵

مینو خالقی عکس‌های اینترنتی منسوب به خود را جعلی خواند


پس از مدتی سکوت، مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان در مجلس دهم که شورای نگهبان آرای او را باطل اعلام کرده است، روز دوشنبه به انتشار عکس‌های منتسب به خود در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده و آنها را «جعلی» خواند.

به تازگی عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود متعلق به خانم خالقی در چند مراسم است. در این عکس‌ها زنی که چهره‌اش محو شده بدون حجاب مرسوم در ایران دیده می‌شود.

در واکنش به انتشار این عکس‌ها، خانم خالقی در بیانیه‌ای که روز دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت، در کانال تلگرام خود منتشر کرد می‌گوید که انتشار این عکس‌ها کار «افرادی بی‌هویت و منفعت‌طلب» است که «در رسیدن به منافع و مطامع سیاسی خود تمامی اصول شرعی و قانونی را زیر پا می‌گذارند».

مینو خالقی در ادامه خود را «زنی مسلمان و پایبند به اصول شریعت اسلامی» معرفی کرده و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی خواسته است تا «با جدیت کامل با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه و مرتکبین جرم افترا» برخورد کنند.

مینو خالقی یکی از نامزدهای حامیان دولت در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی از شهر اصفهان بود و رتبه سوم را در میان پنج منتخب این شهر به دست آورد.

اما پس از برگزاری انتخابات، شورای نگهبان به دلایلی که هنوز رسما اعلام نشده و تنها اعلام کرده است که این اقدام را بر اساس «نظارت استصوابی» خود کرده است آرای خانم خالقی را باطل اعلام کرد.

با وجود این، دولت حسن روحانی می‌گوید که خانم خالقی را به عنوان یکی از نماینده‌های مجلس شورای اسلامی به رسمیت می‌شناسد.

دوره دهم مجلس شورای اسلامی در حالی قرار است در خردادماه یعنی کمتر از یک ماه دیگر کار خود را آغاز کند که هنوز اعتبارنامه خانم خالقی به عنوان نماینده رسمی مجلس صادر نشده است.

XS
SM
MD
LG