لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۵

هشدار صفوی نسبت به «تلاش دشمنان برای نفوذ در مراکز تصمیم گیری»


یحیی رحیم صفوی، دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی.
یحیی رحیم صفوی، دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی.

یحیی رحیم صفوی، دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی، روز پنجشنبه ۱۴ بهمن، درباره به گفته او، «تلاش دشمنان برای نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی» ایران و همچنین «تلاش برای تضعیف مقاومت و خسته کردن نیروهای ارزشی» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی رحیم صفوی گفت:«در حوزه سیاسی و امنیتی دشمنان تلاش دارند در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کنند تا همه تصمیمات، طبق خواست و میل و اراده آنها انجام شود.»

وی اضافه کرد:« یکی از مهمترین نفوذها در این زمینه، نفوذ انسانی و به کارگیری افرادی در مراکز مختلف تصمیم گیری است که در خدمت دشمنان باشند.»

آقای رحیم صفوی همچنین مواردی مانند « تلاش برای تضعیف مقاومت و خسته کردن نیروهای ارزشی در نظام اسلامی» و«تلاش برای ایجاد اختلاف و شکاف بین مسئولان نظام و مردم» را از دیگر «برنامه های دشمن» خواند.

وی افزود:« اگر بین مردم و حکومت شکاف ایجاد شده و تامین نیازهای اساسی مردم از جمله اشتغال، مقابله با تورم و رکود انجام نشود نارضایتی حاصل می شد بنابراین رضایتمندی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.»

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، پس از توافق اتمی وین در تابستان سال گذشته بارها درباره تلاش آمریکا برای «نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی» ایران و« نفوذ سیاسی، فرهنگی و امنیتی» هشدار داده و از نهادهایی مانند سپاه پاسداران خواسته است که با این موضوع مقابله کنند.

در مقابل، پس از بازداشت چهار روزنامه نگار در آبان سال گذشته به اتهام اینکه «اعضای یک شبکه نفوذی دولت‌های غربی» هستند، تعدادی از افراد نزدیک به حسن روحانی از جمله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، و علی مطهری، نماینده تهران درمجلس، درباره «تسویه حساب سیاسی» و «استفاده جناحی از موضوع نفوذ» هشدار داده بودند.

پیش از انتخابات مجلس خبرگان و مجلس دهم در سال گذشته نیز فائزه هاشمی، عضو حزب کارگزاران سازندگی و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، «واژه‌هایی مانند نفوذ» را «توهم» خوانده بود.

نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی از جمله علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی،همچنین بارها اعلام کرده اند که دولت حسن روحانی به دنبال بهبود رابطه با آمریکا و غرب پس از توافق اتمی وین است.

به نوشته مهر، دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی در بخش دیگری از سخنان خود، آنچه «ناآگاهی از برنامه ها و اهداف دشمن و دشمن را دوست معرفی کردن» خواند را از« تهدیدها علیه نظام اسلامی» دانست.

یحیی رحیم صفوی تاکید کرد که «آمریکایی ها چه دموکرات و چه جمهوری خواه، دشمن ملت ایران» هستند.

مقام های آمریکایی بارها تاکید کرده اند که این کشور با مردم ایران خصومتی ندارد.
آنها در این ارتباط درباره آنچه که اقدامات «مداخله‌جویانه» و «برهم زننده ثبات» در خاورمیانه از سوی ایران خوانده‌اند، هشدار داده‌اند.

XS
SM
MD
LG