لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۳

پایان اعتصاب غذای ۱۵ روزه رضا شهابی


رضا شهابی، عضو زندانی هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز يکشنبه به اعتصاب غذای ۱۵ روزه خود پايان داد.

وی در روز ۱۳ آذر در اعتراض به مشخص نبودن وضعيتش دست به اعتصاب غذای خشک زد که پس از تقاضای شماری از همکارانش در سنديکا و نيز شماری از فعالان کارگری و مدنی در يکشنبه هفته گذشته، آن را به اعتصاب غذای تر تغيير داد.

اعتصاب غذای تر به اين معناست که اعتصاب‌کننده در مدت اعتصاب فقط آب می‌آشامد.

به نوشته وب‌سايت سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه،
از جمله امضاکنندگان اين نامه، سعيد ترابيان، علی اکبر پيرهادی، داود رضوی، داود نوروزی، عباس نژند کودکی، عليرضا ثقفی، ناصر زرافشان، فريبرز رئيس دانا، رضا رخشان، جعفر عظيم‌زاده و پروين محمدی بوده‌اند.

چند روز پيش نيز مير حسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت، از آقای شهابی و چهار زندانی سياسی ديگر که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، خواسته بود به اعتصاب غذای خود پايان دهند.

اين چهار زندانی سياسی، نسرين ستوده، وکيل مدافع، محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار و فيلمساز، غلامحسين عرشی، از بازداشتی‌های تظاهرات عاشورای سال گذشته و آرش صادقی، فعال دانشجويی، هستند.

ربابه رضايی، همسر رضا شهابی، با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با او در روز يکشنبه، به راديو فردا گفت که اين فعال کارگری در همان روز برای رسيدگی به پرونده‌اش به دادگاه برده شده بود و قرار بود وکيل تسخيری برايش تعيين کنند که او گفته بود وکيل دارد.

خانم رضايی با اشاره به اينکه مسعود شفيعی روز دوشنبه با رضا شهابی ديدار می کند تا وکالتنامه‌اش امضا شود، افزود: به جريان افتادن پرونده و همچنين درخواست ما باعث شد که آقای شهابی به اعتصاب غذايش پايان دهد.

اعتصاب غذای خشک رضا شهابی پس از آن صورت گرفت که مقام‌های قوه قضاييه، دو مرتبه با آزادی او به قيد وثيقه مخالفت کردند.

نخستين وثيقه برای آقای شهابی در آبان ماه به مبلغ ۶۰ ميليون تومان و دومين وثيقه به قيمت ۱۰۰ ميليون تومان در روزهای اخير تعيين شده بودند.

اين عضو هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه در خرداد ماه سال جاری از سوی مأموران امنيتی در تهران بازداشت شده بود.

اتهام‌های رضا شهابی تاکنون به طور رسمی اعلام نشده است.

در این زمینه همسر آقای شهابی می‌گويد که پس از قرائت پرونده‌اش توسط وکيل مدافع در روزهای آينده مشخص خواهد شد که اتهام‌های او چيست.

در حال حاضر، به جز آقای شهابی، منصور اسانلو، ابراهيم مددی، مرتضی کمساری، غلامرضا غلام‌حسينی و علی اکبر نظری به اتهام‌های امنيتی در زندان هستند.

XS
SM
MD
LG