لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۲

«فدرر» فاتح مسابقات تنيس آزاد دبی شد


راجر فدرر با اين برد توانست علاوه بر به دست آوردن جایزه يک ونيم ميليون دلاری اين تورنمنت، رکورد شگفت انگيز ماندن در صدر رده بندی جهان خود را ارتقا بخشد.
راجر فدرر با اين برد توانست علاوه بر به دست آوردن جایزه يک ونيم ميليون دلاری اين تورنمنت، رکورد شگفت انگيز ماندن در صدر رده بندی جهان خود را ارتقا بخشد.

راجر فدرر، مرد شماره يک تنيس جهان، برای چهارمين بار فاتح مسابقات تنيس آزاد دبی شد .


اين تنيس باز سوئيسی که برای پنجمين بار در شنبه شب گذشته به فينال اين مسابقات راه يافت موفق شد با نتایج ۳-۶و۴-۶ ميخائيل يوژنی، از روسيه را که شگفتی ساز اين دوره بود، مغلوب کند.


ميخائيل يوژنی توانسته بود در مرحله قبلی، رافائل نادال، اسپانيايی را که در مکان دوم رده بندی جهانی است، شکست دهد.


راجر فدرر با اين برد توانست علاوه بر به دست آوردن جایزه يک ونيم ميليون دلاری اين تورنمنت، رکورد شگفت انگيز ماندن در صدر رده بندی جهان خود را ارتقا بخشد.


او که دقيقاً از ۲۴ فوريه سال ۲۰۰۴ تا به حال يعنی ۱۶۱هفته بر تنيس دنيا حکم رانده است در پايان مسابقه و خطاب به تماشاچيان گفت : تمام رقبای من خوب بازی کردند و خصوصا ميخائيل يوزنی حريف من در فينال بسيار عالی بود و مطمئنا در آينده پيشرفت زيادی خواهد کرد.


فدرر که پس از پايان بازی در کنفرانس خبری شرکت کرد گفت:« در ۳ - ۲ سال اول شرکت در تور ATP دچار مشکلات فراوانی بودم و باخت های متعددی را متحمل شدم و اوضاع در آن دوران برايم سخت بود»


رده بندی برترین های تنیس:
۱-راجر فدرر۲- رافائل نادال۳- نيکولای داويدنکو۴- اندی روديک۵-فرناندو گونزالز
۶- جيمز بليک۷- تامی روبردو۸- ايوان لوبيچيچ۹- تامی هاس۱۰- ديويد نعلبنديان

او اضافه کرد:«در اوايل دوران بازيگری ام باخت های زيادی داشتم و به اين خاطر احساس ناراحتی و غم می کردم. تا اينکه سرانجام توانستم به آن دوران پايان بخشم و تبديل به بازيگر کنونی شوم که این يک دستاورد بزرگ است. به همين خاطر در حال حاضر از هر لحظه ای لذت می برم و هر بخشی از زندگی فعلی ام را موجب شادی و رضايت می بينم.»

امیدوار به شکستن رکورد سمپراس


با اين حال نگاه فدرر به رکورد پيت سمپراس هم هست. اين تنيسور بازنشسته و ۳۶ ساله امريکايی که قصد دارد در ادامه سال ۲۰۰۷ در سری مسابقات ويژه «تور مسن ها» شرکت کند، در دوران اوجش ۱۴تورنمنت گرنداسلم را برد و در نتيجه رکورددار پيروزی در اين رده تورنمنت ها است.


با اين رکورد، اگر فدرر در پنج گراند اسلم ديگر برنده شود، از او جلو خواهد زد.



فدرر از اهميت چنين دستاوردی به خوبی مطلع است و می گويد:« از پيروزی های فراوان و عالی اش متعجب شده است ولی نمی تواند با اطمينان بگويد که به سمپراس می رسد يا اينکه می تواند روزی برترين تنيسور تاريخ شناخته شود»


فدرر که اخيراً به همراه تايگر وودز، مرد اول گلف جهان و تيری آنری، ستاره تيم فوتبال آرسنال قراردادی جديد با شرکت تيغ سازی ژيلت امضا کرده، ۱۰پیروزی در گرند اسلم را در کارنامه دارد.


فدرر که سال ۲۰۰۷ را با اقتدار تمام آغاز کرد و شنبه گذشته با قهرمانی در مسابقات اپن دبی توانست جايزه آن را به چنگ آورد می گوید:«در سه - چهار فصل اخير توانسته ام همه را غافلگير کنم. حضور در يک تورنمنت و قهرمانی بدون حتی يک ست باخته، فوق العاده است. هدف اصلی بعدی ام، اوپن فرانسه است.»

اين ستاره سوييسی از سال ۲۰۰۳ به اين سو به صورت پیاپی در چهار مسابقه ويمبلدون برنده شده است.


در کارنامه افتخارات او، قهرمانی در سه گراند اسلم آزاد امريکا و سه دوره در تينس اوپن آزاد ملبورن به ثبت رسيده است.



او که سال ۲۰۰۷ را نيز با اقتدار تمام آغاز کرد و شنبه گذشته با قهرمانی در مسابقات آزاد دبی توانست جايزه آن را به چنگ آورد گفت:«در سه-چهار فصل اخير توانسته ام همه را غافلگير کنم. حضور در يک تورنمنت و قهرمانی بدون حتی يک ست باخته، فوق العاده است. هدف اصلی بعدی ام مسایقات آزاد فرانسه است.»


فدرر افزود: من از جنگيدن با حريفان در زمين تنيس لذت می برم و برخلاف خيلی ها از تمرين نيز زجر نمی کشم و بيشتر با آن تفريح می کنم اما بازی پيش چشم تماشاگران و حس کردن تب و تاب و هيجان مسابقات مهمترين عاملی است که انگيزه مرا برای ادامه دادن به اين روند تا حداقل پنج سال آينده تضمين می کند.»


جان هنین، فاتح قسمت زنان تنیس دبی


در فينال قسمت زنان تورنمنت تنيس اپن دبی، جاستين هنين، تنيس باز بلژيکی، با پيروزی دو بر صفر، بر حريف خود اميلی مورسموی فرانسوی، نفر اول اين مسابقات شد.


با پايان يافتن مسابقات تنيس اپن دبی در بخش زنان، ماريا شاراپووا، تنيس باز اهل روسيه، همچنان در صدر بهترين های جهان است. بعد ازاو، به ترتيب، جاستين هنين، اميلی مارسمو، کيم کلايسترز، کوزنتسووا، مارتينا هينگيس، نيکلا پترووا، ديمنتيوا، وايديسووا و يانکوويچ در رده های دوم تا دهم ايستاده ا ند.


جاستين هنين هاردنن، که مدتی به دليل بيماری و مصدوميت از مسابقات دور بود، در ۱۶ مسابقه اخير خود پيروز از زمين بيرون آمده و رکورد خوبی را به جای گذاشته است .


او به خبرگزاری ها گفت: «با توجه به آمادگی بالای اميلی مورسمو ، هرگز فکر نمی کردم که در اين تورنمنت موفق شوم او را شکست دهم»


او با اشاره به اينکه حتما سال بعد هم در اين جام شرکت خواهد کرد ،غياب سره‌نا ويليامز آمريکايی و ماريا شاراپووا در تورنمت امسال را ازعوامل قهرمانی خود اعلام کرد.


هنين هاردنن در ادامه گفت که اگرچه تاکنون عنوان قهرمانی ۲۱ تورنمنت را از آن خود کرده، اما کسب مقام اولی مسابقات تنيس اپن دبی، برايش از ارزش بيشتری برخوردار بوده ، زيرا توانسته ناکامی سال گذشته خود را جبران کند.


ارغوان رضايی، تنيس باز ۱۹ ساله زن ايرانی الاصل مقيم فرانسه، هم در اين تورنمنت حضورداشت که با شکست در برابر يلنا يانکوويچ از صربستان در روز دوم از دور رقابت ها بيرون رفت.


رده بندی برترین های تنیس جهان در قسمت مردان


بر اساس آخرين رده بندی اتحاديه تنيس بازان حرفه ای، برترين های اين رشته در حال حاضر از اين قرار است:
۱-راجر فدرر از سوييس
۲- رافائل نادال از اسپانيا
۳- نيکولای داويدنکو از روسيه
۴- - اندی روديک از آمريکا
۵-فرناندو گونزالز از شيلی


۶- جيمز بليک از آمريکا
۷- تامی روبردو از اسپانيا
۸- ايوان لوبيچيچ از کرواسی
۹- تامی هاس از آلمان
۱۰- ديويد نعلبنديان از آرژانتين


XS
SM
MD
LG