لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۵

هفته دوم لیگ برتر؛ شکست استقلال تهران مقابل مدافع عنوان قهرمانی


رقابت دو تیم استقلال خوزستان و استقلال تهران از هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران، با برتری دو بر یک آبی‌پوشان خوزستان به پایان رسید.

حسن بیت‌سعید دو بار موفق شد دروازه مهدی رحمتی را باز کند تا مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر به هر سه امتیاز بازی دست پیدا کند.

تک گل استقلال تهران را کاوه رضایی در دقیقه ۷۷ با ضربه سر به ثمر رساند. گلی که هفت دقیقه پابرجا ماند و باعث تساوی دو تیم شده بود اما استقلال نتوانست یک امتیازش را حفظ کند.

استقلال خوزستان با این پیروزی، موقتاً به صدر جدول رفت. در روزی که کنعانی‌زادگان و رابسون جانواریو انتظارات هواداران تیم‌شان را برآورده نکردند، استقلال تهران هم با یک بازی بیشتر نسبت به فولاد و سپاهان به رده دوازدهم سقوط کرد.

در ترکیب استقلال خوزستان رافائل، عقیل کعبی، محمد طیبی، پیمان شیرزادی، جلال عبدی، میثم دورقی، عزت پورقاز، فرشاد سالاروند (علی اصغر عاشوری)، مهدی مومنی (دیوید سیلوا)، حسن بیت‌سعید و رحیم زهیوی بازی کردند.

برای استقلال تهران مهدی رحمتی، هرایر مگویان (میثم مجیدی)، محمدحسین کنعانی زادگان، رابسون، وریا غفوری، خسرو حیدری، فرشید باقری (علی قربانی)، امید ابراهیمی، بختیار رحمانی (فرشید اسماعیلی)، جابر انصاری و کاوه رضایی به میدان رفتند.

علیرضا منصوریان که از دو بازی فقط یک امتیاز گرفته، در نشست خبری بعد از بازی حاضر نشد و دستیار او پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

محمد خرمگاه در این باره گفت: «دلیل حضور نیافتن سرمربی، بی حرمتی‌هایی است که در طول بازی به او شده. گیریم که اشتباهی شده و منصوریان صحبتی کرده، عده‌ای دارند از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند».

اکبر پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان نیز به خبرنگاران گفت: «از ابتدا توانستیم استقلال را تحت فشار قرار دهیم. نشان دادیم که می‌توانیم امسال هم در کورس قهرمانی باشیم.»

روز یکشنبه، سه بازی دیگر هم برگزار شد که هر سه بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در شهرآورد مشهد بین پدیده و سیاه جامگان، ایوب کلانتری از روی نقطه پنالتی و معین عباسیان زننده گل‌های بازی بودند. هر دو تیم، چهار امتیازی شدند و در بالای جدول قرار گرفتند.

در جدال ذوب آهن با سایپا، مهدی ترابی بازیکن جوان تیم ملی فوتبال ایران با حرکات پا به توپ و تکنیکی خود توانست دروازه ذوب آهن را باز کند. مهدی رجب‌زاده هم در ۳۸ سالگی دروازه سایپا را گشود.

در دیدار پیکان با صبا قم، رضا عنایتی ۴۰ ساله و مرتضی آقاخان هر دو از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شدند تا امتیازات این بازی هم تقسیم شود.

در ادامه دیدارهای هفته دوم، پرسپولیس میزبان فولاد خوزستان است. ماشین سازی و گسترش، یکی از شهرآوردهای تبریز را برگزار خواهند کرد.

نفت تهران میزبان سپاهان اصفهان است و صنعت نفت هم در آبادان پذیرای تراکتورسازی تبریز خواهد بود.

XS
SM
MD
LG