لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۳

افزایش شمار کشته‌های حمله انتحاری ورزشگاه اسکندریه به بیش از ۴۰ نفر


یک شهروند عراقی در حال گذاشتن گل در مقابل ورزشگاه اسکندریه
یک شهروند عراقی در حال گذاشتن گل در مقابل ورزشگاه اسکندریه

آسوشیتدپرس روز شنبه گزارش کرد که شمار کشته‌های حمله انتحاری روز جمعه در ورزشگاهی در اسکندریه عراق به بیش از ۴۰ تن افزایش یافته و خبرگزاری فرانسه می‌گوید بسیاری از قربانیان را نوجوانان تشکیل می‌دهند.

گرچه آخرین آمار رسمی، حاکی از کشته شدن ۳۲ تن و زخمی شدن ۸۴ تن دیگر در این حمله انتحاری است اما گزارش آسوشیتدپرس از قول مقام‌های درمانی و امنیتی در عراق، شمار کشته‌شدگان را ۴۱ تن و شمار مجروحان این حمله را ۱۰۵ تن ذکر کرده است.

با این حال خبرگزاری آسوشیتدپرس یادآور شده که منابع امنیتی و درمانی مورد استنادش، به دلیل آنکه رسماً مجاز به اطلاع‌رسانی در مورد تلفات این حمله نیستند، خواسته‌اند ناشناس باقی بمانند.

این حمله انتحاری روز جمعه، ششم فروردین، و در خلال برگزاری مسابقه فوتبال در یک ورزشگاه کوچک در شهر اسکندریه در ۵۰ کیلومتری جنوب بغداد روی داد، گروه حکومت اسلامی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

در واکنش به این بمب‌گذاری انتحاری بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، که در قالب سفری رسمی در بغداد به سر می‌برد، ضمن ابراز همدردی با بازماندنگان، بر همدردی جامعه جهانی با شهروندان عراقی «در فضای وحشت و بی‌عدالتی» تأکید کرد.

این حمله انتحاری همچنین با واکنش جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا روبه‌رو شده و او تأکید کرده در حالی که در سراسر جهان فوتبال عاملی برای متحد کردن مردم است، این بسیار غم‌انگیز است که مردمی که برای مسابقه دور هم جمع شده‌اند، «قربانی چنین خشونتی شوند».

شهروندان عراقی روز شنبه اجساد قربانیان این حادثه را به خاک سپردند و گزارش خبرگزاری فرانسه حاکی است که در میان کشته‌شدگان دست‌کم ۱۷ نوجوان بین ۱۰ تا ۱۶ سال فهرست شده‌اند.

گزارش این خبرگزاری همچنین حاکی است که عامل حمله انتحاری که تصویرش توسط گروه حکومت اسلامی منتشر شده، به نظر یک نوجوان است.

XS
SM
MD
LG