لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۰۳

«انهدام یک شبکه تروریستی با قصد عملیات انتحاری در تهران»


علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، بدون اشاره به جزئیات از «کشف و انهدام یک شبکه تروریستی» در ماه رمضان خبر داد که به گفته او «تصمیم داشتند در تهران عملیات انتحاری انجام بدهند».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای شمخانی گفت: «در همین ایام نفرین‌شدگان زمین تصمیم داشتند تحرکاتی انجام بدهند اما گزارش مختصری منجر به کشف شبکه‌ای شد و نیروهای امنیتی گروهی را در ماه رمضان به دام انداختند که تصمیم داشتند عملیات انتحاری در تهران انجام بدهند».

همچنین به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، دبیر شورای امنیت ملی «گزارش مردمی» را «عامل کشف» این گروه اعلام کرد.

آقای شمخانی جزئیات بیشتری درباره بازداشت این گروه و هویت آنان بیان نکرده است.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، تاکنون چندین بار بدون اشاره به جزئیات از دستگیری گروه‌های «تروریستی» وابسته به گروه حکومت اسلامی در ایران خبر داده است.

او روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه، بدون اشاره به جزئیات از خنثی کردن طرح «تروریست‌ها» برای انفجار در یکی از مراکز پرجمعیت کشور خبر داده بود.

آقای علوی اوایل اردیبهشت امسال در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» گفته بود که گروه داعش «چندین بار» تلاش کرده تا «گروه‌های تروریستی را به ایران بفرستد»، و برخی از این گروه‌ها در انتخابات مجلس دهم «هدف قرار گرفتند».

وزیر اطلاعات روز ۳۱ اردیبهشت نیز گفته بود که در سال ۹۴، «بیش از ۲۰ تیم تروریستی که برنامه انفجار بمب و اقدامات ضدامنیتی داشتند» توسط وزارت اطلاعات شناسایی شده‌اند و با تکیه بر دستگیری‌ها «از بسیاری از اقدامان جلوگیری شده است».

پیش از این احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، نیز ۲۴ فروردین امسال بدون اشاره به جزئیات خبر داده بود که «یک گروه» از نیروهای گروه حکومت اسلامی در اسفند ماه سال گذشته وارد ایران شده بودند و نیروهای جمهوری اسلامی دو نفر از آن‌ها را که «جلیقه انفجاری» داشتند، از پای درآوردند.

مقامات ایرانی تاکنون مدارک و شواهدی در مورد افراد بازداشت شده و یا عملیاتی که قرار بود انجام بگیرد، ارائه نداده‌اند.

XS
SM
MD
LG