لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۴

ابراز همبستگی مسلمانان با مسیحیان، در دعای یکشنبه کلیساهای فرانسه و ایتالیا


مراسم دعای یکشنبه در کلیسایی در نیس/ گروه‌هایی از مسلمانان با حضور در کلیساهای مختلف فرانسه و ایتالیا با مسیحیان ابراز همبستگی کردند
مراسم دعای یکشنبه در کلیسایی در نیس/ گروه‌هایی از مسلمانان با حضور در کلیساهای مختلف فرانسه و ایتالیا با مسیحیان ابراز همبستگی کردند

صدها تن از مسلمانان فرانسه و ایتالیا، روز یکشنبه برای ابراز همدردی و همبستگی با مسیحیان این کشورها در مراسم دعای یکشنبه شرکت کردند.

این اقدام واکنشی بود به حمله سه‌شنبه گذشته که دو جوان مسلمان تندرو در کلیسای شهر روئن، در منطقه «سن اتین روواری» در شمال فرانسه، کشیش ۸۴ ساله این کلیسا را به قتل رساندند. حمله‌ای که گروه خلافت اسلامی مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

شرکت مسلمانان در مراسم دعای روز یکشنبه هم با استقبال مسیحیان فرانسه روبه‌رو شد. رهبران مسیحیان فرانسه این اقدام مسلمانان را ستودند و آن را قدمی در راه همبستگی هرچه بیشتر شهروندان آن کشور خواندند.

در مراسم کلیسای شهر روئن اسقف این شهر گفت حضور مسلمانان تأکیدی بر رد هر گونه قتل و خشونت به اسم خدا است. امام مسلمانان شهر نیس فرانسه نیز در مراسم مشابهی گفت که اتحاد و همبستگی پاسخی است به اعمال وحشت‌انگیز و غیرانسانی.

روز یکشنبه علاوه بر روئن، در کلیسای معروف نوتردام پاریس مراسم ویژه‌ای برگزار شد. همچنین در شهرهای رم، میلان، ناپل، پالرمو و نیز در سیسلی ایتالیا نیز شماری از مسلمانان با حضور در مراسم دعای یکشنبه همدردی خود را با مسیحیان این کشور ابراز کردند.

حمله روئن قتل کشیش فرانسوی با محکومیت جهانی روبه‌رو شد و رهبران ادیان مختلف در فرانسه نیز در دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور آن کشور ضمن ابراز همدردی با مردم فرانسه، خواستار همکاری هرچه بیشتر برای مقابله با هر نوع بنیادگرایی شدند.

در ماه‌های اخیر شماری از شهرهای اروپا به‌ویژه پاریس، نیس و بروکسل، شاهد عملیات مرگبار هواداران گروه حکومت اسلامی علیه شهروندان عادی بودند.

این حملات از یک سو با واکنش تند رهبران مسلمانان این کشورها و بسیاری از کشورهای مسلمان روبه‌رو شده، اما در دیگر سو برخی از گروه‌های راستگرا در کشورهای اروپایی خواهان کنترل بیشتر مسلمانان و محدود ساختن روند ورود پناهجویان به اروپا شدند.

XS
SM
MD
LG