لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۸

گزارش‌های محلی از اسیدپاشی به دو دختر جوان در آذربایجان شرقی


فرماندار ویژه مرند، مورد تازه اسیدپاشی در این شهر را تأیید کرده و گفته‌است که به دنبال مهاجمان هستیم.
فرماندار ویژه مرند، مورد تازه اسیدپاشی در این شهر را تأیید کرده و گفته‌است که به دنبال مهاجمان هستیم.

سایت‌های محلی از یک مورد تازه از اسید‌پاشی به دو دختر جوان در شهر مرند در استان آذربایجان شرقی خبر داده‌اند.

سایت «اخبار به روز مرند» گزارش کرده شامگاه شنبه نهم آبان، در حوالی پل «یالدور» شهر مرند دو دختر ۲۰ و ۲۲ ساله با اسید از سوی مهاجمان ناشناس مورد حمله قرار گرفتند.

این سایت نوشته است مهاجمان متواری شده و قربانیان که حدود ۳۰ درصد دچار سوختگی شده‌اند، به بیمارستان «سینا» در تبریز منتقل شده‌اند.

تقی کرمی٬ فرماندار ویژه مرند، با تأیید گزارش‌ها درباره حمله به این دو دختر جوان با اسید گفته «این موضوع جنبه کاملاً شخصی داشته و ربطی به مسائل جناحی ندارد».

کرمی افزوده است که این پرونده «در دستور کار نیروهای انتظامی و دادگستری» قرار دارد و «دنبال مجرم یا مجرمان این حادثه تلخ هستیم».

این نخستین مورد اسیدپاشی در شهر مرند نیست. در مهرماه سال گذشته یک وکیل دادگستری در مقابل دادستانی مرند مورد حمله با اسید قرار گرفته بود.

پیش از آن نیز در شهریور سال ۹۱، دادستان مرند از وقوع یک مورد اسیدپاشی در این شهرستان خبر داده بود.

در عین حال در هفته‌های گذشته اسیدپاشی در استان آذربایجان شرقی باز هم خبرساز بود به طوری که ۲۷ مهر ماه امسال بر اثر اسیدپاشی در روستای «شجاع» شهر جلفا چهار نفر دچار آسیب‌دیدگی شدند.

قربانیان این حادثه سه زن و یک مرد بودند و تاکنون از علت حمله به این افراد و روند درمانی آنها گزارشی منتشر نشده است.

روز پنجشنبه نیز گزارشی از یک مورد اسیدپاشی در شهر رفسنجان مخابره شده بود که علت آن «اختلاف خانوادگی» اعلام شد. در این حادثه مادری بر سینه دخترش اسید پاشیده بود.

XS
SM
MD
LG