لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۹

احمد خاتمی: مخالفان کمیسیون برجام، ضد ولی‌فقیه عمل می‌کنند


احمد خاتمی امام جمعه تهران، روز پنجشنبه دوم مهر در خطبه‌های نماز عید قربان، کسانی را که به گفته او کمیسیون ژبررسی برجام در مجلس را «می‌کوبند»، متهم کرد که «ضد قانون اساسی و ولی فقیه عمل می‌کنند».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای خاتمی با اشاره به گفته‌های رهبر جمهوری اسلامی درباره بررسی توافق اتمی وین در مجلس، تأکید کرد که قانون به کمیسیون ویژه برجام اختیار بررسی این توافق را داده است.

وی اضافه کرد: «کسانی که در خصوص بررسی برجام، مجلس را نیز می‌کوبند، ضد قانون اساسی و ضدرهبری عمل می‌کنند».

در شرایطی که سخنگوی کمیسیون برجام از ارائه گزارش نهایی این کمیسیون به صحن علنی در هفته آینده خبر داده، یکی از اعضای این کمیسیون گفته بود که اختلاف نظر در مورد گزارش نهایی در حدی است که ممکن دو گزارش مختلف از این کمیسیون بیرون بیاید.

علیرضا زاکانی رئیس و همچنین محمود نبویان، محمدمهدی زاهدی، مهرداد بذرپاش، اسماعیل کوثری، ابراهیم کارخانه‌ای و حسین نقوی حسینی، دیگر اعضای کمیسیون برجام، از جمله منتقدان جدی توافق اتمی وین در مجلس هستند.

در مقابل اما شماری از نمایندگان حامی برجام این هفته با برگزاری نشستی، راه‌های مقابله با «سنگ‌اندازی مخالفان برجام» را بررسی کردند.

مهم مسائل بعد از برجام است

آقای خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «مهم‌تر از اصل برجام، مسائل بعد از برجام است و آمریکا می‌خواهد بگوید بعد از برجام یخ‌های میان دو کشور آب شده، اما این طور نیست، ما با آمریکا دشمن هستیم».

وی اضافه کرد: «باید مراقب باشیم که آمریکا از روزنه برجام برای نفوذ اقتصادی، ‌ سیاسی و بد‌تر از آن‌ها نفوذ فرهنگی بر ایران استفاده نکند».

امام جمعه تهران تاکید کرد که آمریکا پس از برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای، «به دنبال تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران می‌رود».

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او، پس از توافق اتمی وین بار‌ها آمریکا را به تلاش برای «نفوذ» در ایران متهم کرده‌اند.

آقای خامنه‌ای روز ۲۵ شهریور «بیگانگان» را به تلاش برای «محقق» کردن اهداف خود پس از رهبری او و «نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی» نظام متهم کرده و از فرماندهان سپاه و «نخبگان» کشور خواسته بود تا «پایه‌های تفکر و روحیه انقلابی» را چنان «مستحکم» کنند که هیچ چیز در ادامه این مسیر پس از او «خللی ایجاد نکند».

در‌‌ همان روز قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفته بود که هدف اروپایی‌ها از «حضور و ظهور گسترده» در ایران با هماهنگی آمریکا، «ایجاد دو قطبی در درون جامعه»، «بالا بردن مطالبات در افکار عمومی» و «زدودن بحث درگیری طولانی آمریکا و غرب با ایران» است.

XS
SM
MD
LG