لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۵۰

اعتراض نزدیکان احمدی‌نژاد به انتشار خبر منع او از نامزدی ریاست جمهوری


دو چهره نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران، به سخنان دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با نامزدی او اعتراض کرده و اعلام کرده‌اند که خبرهای مربوط به رهبر جمهوری اسلامی باید از سوی دفتر او منتشر شود.

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، روز یکشنبه چهارم مهر، به خبرگزاری ایسنا گفته است که «مگر آقای باهنر مسئول نشر مطالب مربوط به مقام معظم رهبری است؟»

او اضافه کرده: «این سؤال برای ما هم وجود دارد که مطالب مربوط به رهبر انقلاب چطور از مجاری دیگری منتشر می‌شود. اگر مطلبی به رهبری نسبت داده شده، دفتر ایشان اگر لازم بدانند توضیحاتی می‌دهند».

آقای جوانفکر ضمن تأیید دیدار محمود احمدی‌نژاد با رهبر جمهوری اسلامی گفت که درباره جزئیات این دیدار باید دفتر آیت‌الله خامنه‌ای اظهار نظر کند.

عبدالرضا داوری، یکی دیگر از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد، نیز هدف از سخنان محمدرضا باهنر را انجام «علمیات روانی» دانسته و گفته است که خبرهای مربوط به رهبر جمهوری اسلامی تنها در صورتی اعتبار دارد که از سوی دفتر او اعلام شود.

این دو چهره نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در عین حال مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با نامزدی آقای احمدی‌نژاد را تکذیب نکرده‌اند.

محمدرضا باهنر، دبیرکل گروه اصولگرای جامعه اسلامی مهندسین، روز شنبه سوم مهر، به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که قرار نبوده خبر مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با نامزدی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری «پررنگ» شود.

نایب رئیس مجلس نهم توصیه کرده بود که «نه مخالفین احمدی‌نژاد از منع شدن وی خوشحال شوند و بزن و برقص راه بیاندازند و نه موافقین وی به حالت اغما بروند».

پیش از آقای باهنر نیز برخی از اصولگرایان از جمله مهدی فضائلی، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس، خبر داده‌ بودند که رهبر جمهوری اسلامی، محمود احمدی‌نژاد را از کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران «نهی» کرده است.

در این زمینه علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران، روز جمعه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را «حساس و پیچیده» خوانده و از جمله دلایل حساسیت این انتخابات را تلاش برخی از مقامات دولت محمود احمدی‌نژاد برای «بازگشت به گذشته» دانسته بود.

او تأکید کرده بود: «خود این موضوع مسئله مهمی است که آیا در شأن یک امت انقلابی و هدفمند این است که بازگشت به عقب داشته باشد یا خیر».

در همین حال محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی وقت محمود احمدی‌نژاد، روز یکشنبه گفت که منع آقای احمدی‌نژاد از نامزدی در انتخابات «به نفع جریان اصول‌گرا تمام شد، چون اصول‌گرایان هیچ‌وقت روی نام او به وحدت نمی‌رسیدند».

او در گفت‌وگو با وب‌سایت خبر آنلاین، از عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما، به عنوان یکی از چهره‌های «جدی و مطرح در جریان اصولگرا» نام برد و گفت که محمدباقر قالیباف شهردار تهران، نیز برای نامزد شدن «منتظر تصمیم جمعی» اصولگرایان است.

برخی رسانه‌ها از سعید جلیلی، محمدرضا باهنر، محمدباقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل، عزت‌الله ضرغامی و احمد توکلی به عنوان رقبای احتمالی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نام برده‌اند.

صفحه ویژه انتخابات ۹۶

خبرها و گزارش‌های مرتبط با انتخابات ۹۶ را در صفحه ویژه رادیو فردا دنبال کنید.

XS
SM
MD
LG