لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۳

دوره جدیدی از روزنامه توقیف‌شده آسمان منتشر خواهد شد


وکیل روزنامه آسمان روز شنبه ۲۸ آذر، خبر داد که این روزنامه هفته گذشته و پس از یک سال و نیم، رفع توقیف شده و عباس بزرگمهر، مدیرمسئول آن، به دنبال «تأمین اعتبارات مالی لازم» و انتشار دوباره روزنامه با «تحریریه جدید» است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جمال خندان کوچکی گفت که شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران، در شهریور ماه سال ۹۳، عباس بزرگمهر، مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه آسمان، را به پرداخت دو میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده بود.

به گفته آقای خندان کوچکی، این حکم پس از تأیید نهایی، هفته گذشته اجرا و پرونده روزنامه آسمان در دادستانی تهران «مختومه» شده است.

او ابراز امیدواری کرد که این روزنامه در روزهای آینده با «تحریریه جدید» منتشر شود.

اولین شماره روزنامه آسمان ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۲ منتشر شد اما این روزنامه در یکم اسفند‌‌ همان سال به علت انتشار مطلبی درباره قصاص توقیف شد.

داوود هرمیداس باوند، استاد پیشین دانشگاه و عضو جبهه ملی، در مطلبی که در شماره ۲۹ بهمن‌ماه این روزنامه منتشر شد، لایحه قصاص را «غیر انسانی» توصیف کرده بود.

در آن زمان رسانه‌ها و شخصیت‌های تندروی نزدیک به جریان اصولگرای جمهوری اسلامی حملات سازمان یافته‌ای علیه روزنامه تازه انتشار یافته «آسمان» آغاز کرده‌اند و این نشریه را به دلیل «غیرانسانی» خواندن «لایحه قصاص» به قداست‌زدایی از مقدسات دینی متهم کرده و خواستار تعطیلی آن شدند.

در این زمینه محمد قوچانی، سردبیر آسمان، اعلام کرده بود که عبارت «غیرانسانی» قرار بود حذف شود، اما سهواً متن اولیه منتشر شد.

عباس بزرگمهر، مدیر مسئول روزنامه آسمان، روز پنجشنبه، اول اسفندماه ۱۳۹۲ بازداشت و چهارم اسفند با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

لیلا ابراهیمیان، گردآورنده مطلبی که باعث توقیف روزنامه شده بود، نیز عصر روز شنبه سوم اسفند همان سال با قرار کفالت و تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شده بود.

XS
SM
MD
LG