لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۶

باهنر: مجلس دهم نباید حتی دست اصلاح‌طلبان معتدل بیفتد


محمدرضا باهنر، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی
محمدرضا باهنر، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی

محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، گفت: «باید به یک سری نیروهای اصولگرا برسیم و بتوانیم آنان را کنترل کنیم تا مجلس دهم دست حتی اصلاح‌طلبان معتدل هم نیفتد».

به گزارش ایسنا، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، که در جلسه ماهانه انجمن اسلامی مهندسین خرسان رضوی در مشهد سخنرانی می‌کرد، ادامه داده است: «اگر خدای ناکرده مجلس دهم، دست اصلاح‌طلبان معتدل هم بیفتد این دوستان نشان دادند که بعد از اینکه به‌قدرت می‌رسند فضا را دست تندروها دادند یا تندروها آنان را مصادره کرده‌اند، ما مجلس ششم و مسائلی که در دولت اصلاحات به وجود آمد را هنوز به خاطر داریم».

او در عین‌حال تأکید کرده همیشه به اصلاح‌طلبان توصیه کرده است تا در «میدان انتخابات» حضورداشته باشند تا به گفته باهنر، «رقابت جدی داشته باشیم».

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد که اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو باید به دنبال کسانی بروند که «حداقل صلاحیت‌ها و حداکثر مقبولیت‌ها» را دارند، چراکه به گفته نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، «رأی آوردن شرط لازم کاندیداهاست».

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: «مجلس دهم اصولگرایی که باهنر و دوستانش در آن حضور نداشته باشند را ترجیح می‌دهیم به مجلس دهم اصلاح‌طلبی که ما در آن باشیم ولی در اقلیت باشیم».

به گفته این فعال سیاسی اصولگرا، اصولگرایان در بسیاری از شهرها، رقبای اصلاح‌طلب جدی دارند که فعال هستند.

محمدرضا باهنر، «فتنه و انحراف» را خط قرمز اصولگرایان دانست.

«فتنه»، عنوانی است که اصولگرایان برای توصیف معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم که به اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد منتهی شد، به‌کار می‌برند.

«انحراف» نیز به جریانی سیاسی در داخل دولت محمود احمدی‌نژاد اطلاق می‌شود که با محوریت اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر او فعالیت می‌کرد.

انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، در اسفندماه امسال برگزار می‌شود و چند ماه مانده به برگزاری انتخابات، گروه‌های سیاسی مختلف به آرایش نیروهای سیاسی خود مشغول هستند.

در این میان اصلاح‌طلبان معتدل و میانه‌روها که با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲، به پیروزی امیدوار شده‌اند از عدم احراز صلاحیت نامزدهای خود در شورای نگهبان نگران هستند.

پیش از این محمدرضا عارف، معاون اول محمد خاتمی که از او به‌عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی، یاد می‌شود، تأکید کرده بود که «اصلاً طلبان، چاره‌ای جز پیروزی در انتخابات مجلس [دهم] ندارند».

به باور عارف، «مشارکت حداکثری»، ضامن پیروزی اصلاحات خواهد بود. او تصریح کرده بود که [اصلاح‌طلبان] باید به دنبال «عبور از موانع» باشند و با «احترام کامل به قانون»، در پی رفع مشکلات و معضلات، باشند.

محسن رهامی، رئیس کمیته انتخابات مجلس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان نیز چندی پیش گفته بود که «اصلاح‌طلبان در تلاش هستند تا با نیروهای معتدل و طرفداران آقایان روحانی و هاشمی، همان‌طور که در انتخابات سال ۹۲ به اتحاد رسیدند، در این انتخابات هم به یک لیست واحد برسند».

انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در اسفندماه امسال، همزمان با دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG