لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۵

عملیات بازپس‌گیری شهر رمادی با کندی ادامه دارد


تله‌های انفجاری مانع تسخیر کامل رمادی‌ست
تله‌های انفجاری مانع تسخیر کامل رمادی‌ست

با وجود آن‌که فرمانده کل ارتش عراق روز دوم دی اعلام کرد تسخیر رمادی «ظرف چند روز» صورت می‌گیرد، اما روند عملیات بازپس‌گیری این شهر از پیکارجویان گروه حکومت اسلامی با کندی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیکارجویان داعش در آخرین تلاش‌ها برای مقاومت در برابر نیروهای ارتش عراق، در ساختمان فرمانداری دولتی این شهر پناه گرفته‌اند.

پس از حمله گسترده ارتش عراق در سه‌شنبه گذشته، پیکارجویان گروه داعش در شهر رمادی اقدام به عملیاتی با استفاده از تک تیراندازان، تله‌های انفجاری، بمب‌های کنار جاده‌ای و حملات انتحاری کرده‌اند تا پیشروی نیروهای دولتی را کند کنند.

هر چند امیدها برای رهاسازی سریع رمادی هم‌اکنون رنگ باخته ولی بر اساس گزارش‌ها نیروهای مبارزه با تروریسم همراه نیروهای ارتش، راه خود را از میان موانع باز می‌کنند تا آخرین مقاومت پیکارجویان را در هم شکنند.

نیروهای دولتی به منظور تکمیل و تثبیت روند تسخیر رمادی، ابتدا منطقه حوز را که در برگیرنده مجتمع‌های دولتی در مرکز این شهر است از کنترل پیکارجویان گروه داعش خارج کردند ولی پس از آنکه در پیشروی به سوی بقیه اهداف با تله‌های انفجاری مواجه شدند تصمیم گرفتند از طرف کناره‌های رود پیشروی کنند.

تعدادی از فرماندهان ارتش عراق، تعداد کشته‌شدگان نیروهای دولتی در روز جمعه را ۳ نفر اعلام کردند در حالی‌که تعداد کشته‌شدگان نیروهای گروه داعش در همین روز دستکم ۲۳ نفر بوده است.

تخمین زده می‌شود که کل تعداد نیروهای گروه حکومت اسلامی در رمادی حداکثر ۴۰۰ نفر باشد.

در همین حال سرهنگ استیو وارن، سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا که از عملیات ارتش عراق با حملات هوایی پشتیبانی می‌کنند پیشروی نیروهای دولتی عراق در رمادی را تأیید کرد.

ارتش عراق از هفته گذشته با پشتیبانی حملات هوایی آمریکا،‌ حملاتی گسترده را علیه مواضع گروه «حکومت اسلامی» برای بیرون راندن آنان از رمادی آغاز کرد.

رمادی که در ۱۱۰ کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است اردیبهشت امسال با عقب‌نشینی ارتش عراق به تصرف گروه حکومت اسلامی در آمده بود.

این شهر مرکز استان عمدتاً سنی‌نشین انبار است که در نواحی حومه بغداد تا مرزهای سوریه و اردن امتداد دارد.

XS
SM
MD
LG