لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۳

پوشش همزمان؛ رویدادهای مرتبط با انتخابات مجلس و خبرگان

شهرهای مختلف ایران، هفتم اسفند شاهد برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس و خبرگان بودند و تا اینجا بیشتر نتایج در حوزه‌های مختلف انتخابیه اعلام شده است. خبرهای مرتبط با این رویداد را در رادیو فردا دنبال کنید.

۲۲:۴۶ ۱۲.۱۱.۱۳۹۴

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از رد صلاحیت حسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب به تندی انتقاد کرد و خطاب به شورای نگهبان گفت: «چه کسی به شما اجازه داده یک جا بنشینید و برای دولت و مجلس و جاهای دیگر قضاوت کنید؟»

کمتر از یک ماه تا انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس پنجم خبرگان رهبری، آقای هاشمی روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه، به عملکرد شورای نگهبان اعتراض کرده و پرسیده که «شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده اسلحه برای شما باشد، و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داده تریبون‌های نماز برای شما باشد و صدا و سیما برای شما باشد؟ چه کسی اینها را به شما داد؟»

شورای نگهبان هفته گذشته صلاحیت حسن خمینی را که از حمایت شماری از مراجع تقلید و روحانیان ارشد قم برخوردار است، برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رد کرد.

۲۳:۰۷ ۱۲.۱۱.۱۳۹۴

سران قوای سه گانه ایران روز دوشنبه با یکدیگر دیدار کردند و درباره چگونگی برگزاری انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم به صورت پرشور، رقابتی و سالم به گفت و گو نشستند.

۲۳:۵۳ ۱۲.۱۱.۱۳۹۴

وب سایت آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز یکشنبه در یادداشتی در بخش ویژه انتخابات، نوشته است: «کسی از ضد انقلاب نه برای شرکت در انتخابات و نه برای حضور در مجلس دعوت نکرده است».

در این مطلب با عنوان «کسی از شما دعوت نکرد»،‌پرسیده شده است:‌ «آیا کسانی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، از هیچ جنایت و کارشکنی و همراهی با نظام سلطه در جهت براندازی و تضعیف نظام دریغ نکرده‌اند، با حضور خود در مجلس، ‌موجب تامین آن امنیت و تقویت اصول آن می‌شوند؟»

آیت الله خامنه‌ای چندی پیش در سخنانی گفته بود حتی کسانی که نظام را قبول ندارند، برای اعتبار نظام در انتخابات شرکت کنند. سخنان او پس از رد صلاحیت‌های گسترده، واکنش زیادی داشت.

۰۰:۰۴ ۱۳.۱۱.۱۳۹۴

روزنامه وطن امروز، در شماره روز سه شنبه خود خواستار رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت به دلیل آنچه « توهین به نهاد نظارتی انتخابات» عنوان کرده،‌ شد.

این روزنامه نزدیک به جبهه پایداری، با تیتر «ردصلاحیت» در صفحه اول این نشریه، انتقاد شدید هاشمی رفسنجانی از رد صلاحیت حسن خمینی، نوه بنیانگذار انقلاب را «قانون ستیزی» توصیف کرده و خواستار برخورد قاطع شورای نگهبان شده است.

۰۱:۵۶ ۱۳.۱۱.۱۳۹۴

محمود علوی٬ وزیر اطلاعات دوشنبه شب در مسجد المهدی اسلام شهر گفت:‌‌ «بالغ بر پنج میلیون سی‌دی‌ غیرواقعی و سرشار از تهمت و افترا تهیه شده تا در دوران انتخابات توزیع شود».

او هشدار داد که با متخلفان برخورد شدید قانونی خواهد شد.

۰۲:۳۶ ۱۳.۱۱.۱۳۹۴

روزنامه کیهان در شماره روز سه شنبه خود با نقل قولی از آیت الله خمینی٬ بنیانگذار جمهوری اسلامی٬ تلویحا اکبر هاشمی رفسنجانی را به دلیل اعتراض به شورای نگهبان «مفسد فی الارض» دانست.

در گزارش یک این روزنامه با انتشار نقل قولی از آیت الله خمینی مبنی بر اینکه « اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‌الارض باید قرار بگیرد.»٬ تاکید شده کسی که باید عذرخواهی و توبه کند ر‌ئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

حسین شریعتمداری٬نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان نیز در یادداشتی نوشته است که حسن خمینی٬ نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی به اصرار و تشویق آقای هاشمی داوطلب نمایندگی خبرگان رهبری شده است و همینطور با ممانعت او در آزمون اجتهاد شرکت نکرده است.

۱۲:۳۶ ۱۳.۱۱.۱۳۹۴

محمد حسن ابوترابی فرد٬ نایب رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس از شورای نگهبان خواست شرایط افزایش مشارکت مردم را در انتخابات فراهم کند.

ابوترابی فرد٬ پیشتر از ورودش به مذاکره با اعضای شورای نگهبان برای بازبینی در ردصلاحیت نزدیک به پنجاه نفر از نمایندگان مجلس خبر داده بود.

۱۲:۴۶ ۱۳.۱۱.۱۳۹۴

حسن روحانی٬ رئيس جمهور ایران امشب بعد از خبر شبکه یک٬ گفت و گوی تلویزیونی می کند.

این اولین حضور روحانی در تلویزیون پس از اجرای برجام است.

۱۳:۰۸ ۱۳.۱۱.۱۳۹۴

محمد رضا عارف٬رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان از شورای نگهبان خواست اقدام هیات های نظارت را جبران کند تا نامزدهای متنوع انتخابات مجلس امکان حضور در رقابت ها را پیدا کنند.

به گزارش ایلنا٬ او در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی اصلاح طلبان٬ هشدار داده که «عواملی می خواهند آرامش را از اصلاح طلبان بگیرند».

۱۵:۵۹ ۱۳.۱۱.۱۳۹۴

اسماعیل کوثری٬ عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان به خبرگزاری ایسنا گفته است امشب سه شنبه لیست ۳۰ نفره ائتلاف اصولگرایان نهایی خواهد شد و بعد از ۱۶ بهمن اعلام رسانه‌ای و عمومی می‌شود.

در چند روز گذشته فهرست های احتمالی اصولگرایان در تهران منتشر شده است که هنوز به تایید نرسیده اند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG