لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۳

فدوی: برخی به دروغ می‌گویند برای حل مشکلات باید با شیطان تعامل کرد


علی فدوی٬ فرمانده نیروی دریایی سپاه در اظهاراتی کنایه‌آمیز خطاب به دولت حسن روحانی٬ از افرادی که «قدرت» انقلاب اسلامی را باور ندارند و به صراحت به مردم «دروغ می‌گویند» که «برای رفع مشکلات اقتصادی باید با شیطان تعامل کرد» انتقاد کرده است.

به گزارش روز جمعه ۲۲ مردادماه خبرگزاری فارس٬ آقای فدوی این اظهارات را در «یادواره شهدای شرق اصفهان» که در «گلستان شهدای شهر اژیه» این استان بیان کرده است.

او گفته است که «برخی افراد» مشکلات اقتصادی را به «ارتباط متقابل با غرب گره» زده و «از تریبون‌ها به مردم صراحتاً دروغ می‌گویند و صحبت‌هایی را به زبان می‌آوردند که نشان از عدم فهم و باورشان به مبانی انقلاب اسلامی است».

آقای فدوی افزوده «قطعاً سرمایه‌های خارجی باعث از بین رفتن سرمایه‌های داخلی شده و همچنین اجازه دخالت غرب در حکومت را می‌دهد، بنابر این تریبون‌هایی که حرفی غیر از حق و حرف درست و به صراحت دروغ بگویند، خیانت بزرگی در حق مردم انقلابی کرده‌اند».

او همچنین خواستار در رأس امور قرار گرفتن افرادی شده که «اساس و مبنا، زبان و عملشان بر اساس انقلاب اسلامی است»٬ چرا که به گفته او «دائماً در معرض انتخاب هستیم و باید بین انقلاب اسلامی و غرب یکی را انتخاب کنیم».

به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه٬ «عده‌ای در کشور ۳۷ سال است هنوز قدرت نصرت الهی را باور ندارند و معتقد به قدرت شیطان هستند؛ این‌ها هنوز هم می‌گویند برای حل مسائل و مشکلات، با شیطان تعامل کنید».

او با انتقاد از افرادی که «قدرت انقلاب اسلامی و شهدا را باور ندارند»٬ اضافه کرده که «جای تعجب است که برخی که در جایگاه‌های مهمی قرار دارند و باید مبانی انقلاب اسلامی را قبول داشته باشند، این گونه نیستند».

همچنین به گزارش تسنیم، آقای فدوی٬ «علیه آمریکا بودن» را از «مبانی انقلاب اسلامی» معرفی کرده و گفته «امروز برخی نمی‌خواهند از مبانی‌‌ای که آمریکا در قبل از انقلاب پهن کرده، فاصله بگیرند، بدون شک با این مبانی نمی‌توان مشکلات اقتصادی را برطرف کرد».

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرده که «همه دنیا اذعان دارند که ملت ایران، بسیار باهوش هستند بنابراین مردم می‌توانند در هر صحنه‌ای موفق باشند٬ اما ما شاهد هستیم که برخی می‌گویند که برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور باید با دنیا تعامل کنیم».

او همچنین مدعی شده که آمریکایی‌ها در مقابل قدرت انقلاب «تمکین می‌کنند٬ چراکه قدرت انقلاب را درک کرده‌اند و اعتقاد دارند که توان انقلاب از آنان بیشتر است و این موضوع را ما هر روز در دریا مشاهده می‌کنیم».

آقای فدوی با آنکه به صراحت نامی از دولت حسن روحانی نبرده٬ اما انتقاد وی متوجه سیاست خارجی این دولت است که بارها اعلام کرده به دنبال تعامل با دنیا است.

سخنان علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر ضرورت توجه به «اقتصاد مقاومتی»٬ از سوی محافظه‌کاران منتقد دولت و نظامیان به طور مکرر برای اعتراض به سیاست‌های داخلی و خارجی دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منتقدان دولت معتقدند دولت حسن روحانی به «اقتصاد مقاومتی» اعتنایی ندارد و با گشودن درهای ایران به روی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های غربی٬ عملاً مانع موفقیت این سیاست می‌شود.

انتقادهای آنها به ویژه پس از سخنان اخیر علی خامنه‌ای مبنی بر بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا و اجرای برجام٬ و در عین حال ادامه حمایت‌های حسن روحانی از امضای این توافقنامه٬ افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

XS
SM
MD
LG