لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۱

فیفا بعد از استقلال، تراکتورسازی را هم از نقل و انتقالات محروم کرد


آخرین دیدار استقلال و تراکتورسازی در آذرماه ۹۵/ هر دو تیم حالا با محرومیت از انتقالات زمستانی روبه‌رو هستند.
آخرین دیدار استقلال و تراکتورسازی در آذرماه ۹۵/ هر دو تیم حالا با محرومیت از انتقالات زمستانی روبه‌رو هستند.

پس از محرومیت استقلال تهران از نقل و انتقالات زمستانی، تراکتورسازی تبریز هم از سوی فدراسیون جهانی فوتبال با محرومیت از نقل و انتقالات مواجه شد.

ژائو ویلا بازیکن پرتغالی که چهار سال قبل عضو این باشگاه بود، به خاطر طلب ۵۷۷ هزار یورویی‌ و عدم پرداخت مطالباتش به فیفا شکایت کرد و در این پرونده به پیروزی رسید.

تونی اولیویرا سرمربی پرتغالی نیز که در سه مقطع هدایت این تیم را برعهده گرفت، بابت مطالباتش به فیفا شکایت کرد. فدراسیون جهانی به باشگاه تراکتورسازی تا ۱۲ فوریه (۲۲ بهمن) مهلت داده تا طلب این مربی را پرداخت کنند.

در صورتی که تراکتورسازی مطالبات تونی را نپردازد، شش امتیاز از این تیم کسر خواهد شد تا عملاً از کورس قهرمانی در لیگ برتر خارج شود.

در تیم استقلال هم حکم محرومیت فیفا باعث شد قرارداد آندرانیک تیموریان و سرور جباروف لغو شود.

در این بین اما کارت بازی روزبه چشمی و آندرانیک تیموریان برای استقلال صادر شد و نام این بازیکنان با تایید فدراسیون فوتبال در لیست آسیایی قرار گرفت تا مشخص شود فدراسیون نیز در پرونده این دو بازیکن نقش داشته.

در پرونده بازیکنان تراکتورسازی، دو بازیکن این تیم در اولین روز از نقل و انتقالات زمستانی کارت بازی خود را دریافت کردند و از اولین بازی نیز برای آنها به میدان رفتند.

هاشم بیک‌زاده نیز در دو بازی پایانی تراکتور با کارت بازی که فدراسیون صادر کرد، در ترکیب تراکتورسازی قرار گرفت که مطابق محرومیت اعلام شده نمی‌توانسته برای تیمش به میدان برود.

سایت ورزش سه نوشته است: «در صورتی که باشگاه‌های ایران به خاطر این تخلف به فیفا شکایت کنند، فیفا می‌تواند با فدراسیون ایران برخورد کند و این محرومیت می‌تواند حتی تا تعلیق فوتبال ایران نیز پیش برود.»

در این گزارش آمده: صدور کارت بازیکنان تراکتورسازی و استقلال برای فدراسیون و سازمان لیگ هزینه زیادی خواهد داشت و اگر باشگاه‌های شاکی یعنی استقلال خوزستان، پیکان، صنعت نفت آبادان و ماشین سازی به فیفا گزارش کنند، دردسر بزرگی برای فوتبال ایران رخ خواهد داد.

مهدی محمودی کارشناس حقوقی فوتبال ایران گفته است: فیفا در این زمینه از جریمه مالی و سه بر صفر کردن نتیجه تا سقوط به دسته پایین را در آیین نامه دارد و باید دید در رابطه با این بی اعتنایی، چه تصمیمی خواهد گرفت.

پیش از این نیز در رابطه با تیم‌های استیل آذین، برق شیراز و شهرداری تبریز این جرائم لحاظ شده بود.

آقای محمودی به ورزش سه گفته است: در مورد موتومبا در تیم راه آهن، کمیته انضباطی این بازیکن را غیرمجاز تشخیص داد اما نتیجه بازی‌ها را سه بر صفر اعلام نکرده بود.

XS
SM
MD
LG