لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۳

آلمان سکونت‌گاهی را به پناهجویان همجنس‌گرا اختصاص داد


با توجه به افزایش نگرانی در مورد خطراتی که همجنس‌گرايان را در اقامتگاه‌های موقت و پرجمعیت مخصوص پناهجویان تهدید می‌کند، روز دوشنبه اولین سکونت‌گاه مخصوص پناهجویان همجنس‌گرا در آلمان افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، میکائیل گلاس مدیر نهادی به نام فلیدرش که مبتکر این طرح است، گفت این اقامتگاه جدید در شهر نورنبرگ در جنوب آلمان است و ظرفیت سکونت هشت نفر را دارد.

او افزود: «تاکنون کسی به اینجا منتقل نشده ولی محل اقامت برای پذیرش پناهجویان آماده است. تاکنون چهار نفر که اهل ایران، سوریه، اتیوپی و سوریه هستند، برای انتقال به این مرکز تقاضا داده‌اند که یک ساختمان کوچک و دو طبقه است».

این نهاد پس از مراجعه حدود ۲۰ پناهجو که از خطرات زندگی در اقامتگاه‌های پر جمعیت شکایت داشتند تصمیم گرفت اقامتگاه‌های ویژه‌ای برای همجنس‌گرایان دایر کند.

میکائیل گلاس افزود: «تبعیض‌ها با عبور از مرز و آمدن به اروپا ناپدید نمی‌شوند و کسانی که در کشور زادگاه خود به خاطر همجنس‌گرایی تحت فشار و سرکوب بوده‌اند در اردوگاه‌های پناهندگان در آلمان نیز هدف آزار و اذیت قرار می‌گیرند».

قرار است در ماه فوریه در شهر برلین نیز یک سکونتگاه ویژه برای پناهجویان همجنسگرا با ظرفیت ۱۲۰ نفر دایر شود.

در مورد حملات و یا آزار همجنس‌گرایان در اقامتگاه و اردوگاه‌های پناهندگان در آلمان که طی سال گذشته بیش از یک میلیون پناهجو را پذیرفته است، آمار دقیق و کاملی وجود ندارد.

اما نهادهای مدافع حقوق دگرباشان جنسی در ایالت برلین و براندنبورگ می‌گویند در فاصله ماه اوت تا پایان دسامبر سال ۲۰۱۵ حدود ۹۵ مورد از جمله حمله فیزیکی خشن، تهدید و حملات جنسی به همجنس‌گرایان در اردوگاه‌های پناهندگی اين ايالت را ثبت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG