لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۵

سیلاب و آبگرفتگی در پنج استان شمالی در پی بارش شدید روز شنبه


تصویری از آبگرفتگی معبار در پی باران روز شنبه در تهران
تصویری از آبگرفتگی معبار در پی باران روز شنبه در تهران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از امدادرسانی به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر، و تخلیه آب از ۵۰ واحد مسکونی پس از سیل، طوفان و آبگرفتگی در پنج استان ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ناصر چرخساز، روز شنبه ۱۸ مهر، گفت که ۱۴ شهرستان، ۱۱ شهر و ۳۰ روستا در استان‌های مازندران، گیلان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بر اثر سیل، طوفان و آبگرفتگی «دچار آسیب شدند».

رسانه‌های ایران روز جمعه از سیل، طوفان و بارش تگرگ در چند استان کشور خبر داده بودند.

در همین حال خبرگزاری صدا و سیما خبر داده بود که «طوفان شدید» و بارش تگرگ در «بیشتر» شهرهای استان مازندران باعث، قطع شدن برق، آبگرفتگی معابر و افتادن درخت‌ها شده است.

نوربخش داداشی، مدیرکل هوا‌شناسی استان مازندران، شدت این طوفان را بین ۷۵ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرده بود. وی روز شنبه میانگین بارندگی دو روز گذشته در استان مازندران را ۷۰ میلی متر اعلام کرد و گفت که این میزان معادل ۱۰ درصد بارندگی سالانه استان است.

در همین حال، به گزارش خبرگزاری ایرنا،علی اصغر احمدی، مدیرکل مدیریت بحران مازندران، نیز خبر داد که طوفان شامگاه پنجشنبه به سقف شیروانی دوهزار واحد مسکونی روستاهای این استان خسارت وارد کرده است. به گفته آقای احمدی، به این واحدهای مسکونی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است.

افشین عزیزی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان، نیز روز جمعه خبر داد که بارش «شدید» باران باعث آبگرفتگی برخی خیابان‌ها در رشت و لاهیجان شده است.

خبرگزاری صدا و سیما همچنین روز جمعه از بارش باران، رعد و برق و وزش «شدید» باد در استان زنجان خبر داده و اعلام کرده بود که سرعت وزش باد در برخی مناطق به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

بر اساس گزارش سازمان آتش‌نشانی، بارش باران در شهر تهران در روز جمعه نیز باعث وقوع ۴۰ حادثه آبگرفتگی در پارکینگ مجتمع های مسکونی، زیرزمین واحدهای مسکونی و گیر کردن خودروها در آب شده بود.

به گفته سازمان هواشناسی ایران، روز یکشنبه بارش‌ باران در استان‌های گیلان و مازندران ادامه خواهد یافت و در استان‌های گلستان و خراسان شمالی بارش‌ها بصورت پراکنده خواهد بود.

تاکنون گزارشی درباره تلفات جانی بر اثر سیل و طوفان در استان‌های ایران در روزهای پنج شنبه و جمعه منتشر نشده است.

در تازه‌ترین مورد از تلفات جانی در اثر آبگرفتگی و سیلاب، به گفته مقام‌های دولتی در پی بارش باران و سیلاب در ۱۱ استان کشور در روز جمعه ۲۷ شهریور، ۱۲ نفر کشته شده بودند.

XS
SM
MD
LG