لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۵

بازیکنان ایران در جام بیستم: امیرحسین صادقی


متولد ۱۳۶۰ در تهران. عضوی از یک خانواده هفت نفره. پدرش نیشابوری است. آنها مدتی در قرچک ورامین سكونت داشتند. بعد در منطقه هفت میدان نامجوی تهران. شهوریور ۸۴، او و برادرش در یک شب، مراسم عروسی‌شان را برگزار کردند.

دو سال در تیم تخت جمشید با مربیگری مجید مالمیر، در دسته دوم نوجوانان تهران بازی کرد. در ۱۵ سالگی به تیم جوانان شاهین تهران پیوست که مربیانش داود جلیلی و علی یزدانبخش بودند. بعد از دو سال به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد. دوران خدمت سربازی را هم عضو باشگاه مقاومت تهران بود. با مربیگری مرحوم محسن آقازاده.

سال ۱۳۷۹ توسط عبدالصمد مرفاوی به امیدهای استقلال دعوت شد و یکسال بعد در ۲۰ سالگی، برای بزرگسالان استقلال بازی كرد. پس از حدود ۹ سال حضور در این تیم، راهی مس کرمان شد. سپس پیراهن تراکتورسازی تبریز را پوشید. در ادامه، مجدداً به استقلال بازگشت.

حدود ۱۰ سال پیش اولین بازی ملی را انجام داد اما با وجود دعوت شدن‌های مکرر به اردوی تیم ملی، به بازی نگرفتن او باعث شده تعداد بازی‌های ملی‌اش هنوز به ۲۰ تا هم نرسیده باشد.

امیرحسین صادقی در فهرست مسافران جام جهانی ۲۰۰۶ هم بود اما در حضور مدافعان باتجربه‌ای مثل سهراب بختیاری‌زاده، رحمان رضایی و یحیی گل محمدی، فرصت بازی به او نرسید.

در بازی دوستانه ایران و مونته‌نگرو، کی‌روش روشی به کار گرفت که مشخص شد در آرایش دفاعی مورد نظرش برای جام بیستم، بازیکنان بیشتری را در این خط به میدان می‌فرستد، به همین خاطر همزمان از سیدجلال حسینی، پژمان منتظری و امیرحسین صادقی استفاده کرد.

صادقی در چنین روشی، این موقعیت را دارد که پس از هشت سال بتواند خاطره نیمکت‌نشینی در جام جهانی را تبدیل کند به حضور در وسط زمین.

امیرحسین مدافعی گلزن هم هست و در نفوذها و خصوصاً روی ضربات ایستگاهی، می‌تواند از پرش‌های بلند و ضربات سرش، گل بسازد. کاری که در بیروت و بازی برگشت مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا، مقابل لبنان انجام داد.

هماهنگی و شناخت دقیق او از سایر بازیکنان خط دفاعی مانند پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده و خسرو حیدری از دیگر نقاط قوت اوست.
XS
SM
MD
LG