لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۳

بازگشت پرسپولیس به صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران


در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس با برتری ۳-۰ مقابل نفت تهران توانست صدر جدول را از تراکتورسازی تبریز پس بگیرد.

پرسپولیس حالا با ۱۸ امتیاز و برتری دو امتیازی نسبت به تراکتورسازی تبریز در جایگاه نخست ایستاده. نفت با وجود شکست سنگین در برابر پرسپولیس، در رده سوم قرار دارد. پیکان نیز جایگاه چهارم را نصیب خود کرده.

در دیدار پرسپولیس با نفت و در نیمه نخست، خطای پنالتی به سود سرخپوشان را حسین ماهینی بر خلاف جهت حرکت میلاد فراهانی وارد دروازه نفت کرد.

در همین نیمه مهدی طارمی توانست بازی خوب خود را با به ثمر رساندن گل دوم پرسپولیس تکمیل کند.

علی دایی در آغاز نیمه دوم، سه تعویض همزمان را در دستور کار قرار داد تا بلکه در برابر تیم سابقش بازنده نباشد اما این تمهید او نیز تاثیری در بازی پر اشتباه تیمش نداشت.

نفتی‌ها در دقیقه ۸۴ گل سوم را دریافت کردند؛ روی ارسال کرنر احمد نوراللهی تازه وارد به میدان، کمال کامیابی‌نیا دروازه تیم سابق خود را باز کرد.

علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه (علی علیپور)، سیدجلال حسینی، مهدی طارمی (احمد نوراللهی)، فرشاد احمدزاده (صادق محرمی)، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری و محسن مسلمان بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

با توجه به تساوی بدون گل تراکتورسازی تبریز مقابل سایپا، شاگردان برانکو ایوانکوویچ می‌دانستند با این پیروزی در صدر جدول خواهند ایستاد.

در شهرآورد اصفهان، ذوب آهن که دیگر یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی در اختیار ندارد موفق شد با دو گل مرتضی تبریزی بر سپاهان غلبه کند.

پیش از این بازی محرم نویدکیا اعلام کرده بود از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. عبدالله ویسی سرمربی سپاهان در این باره گفت: «او خودش تصمیم گرفت و دوست داشت در برابر ذوب آهن خداحافظی کند. کاش چند روز زودتر می‌گفت تا برنامه ریزی کنیم. ​فوتبال در تمام دنیا همین است و هر بازیکنی یک زمانی باید برود.»

استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی، موفق شد میزبانش ماشین سازی تبریز را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد و در رده پنجم بایستند. دو تیم تبریزی ماشین سازی و گسترش در انتهای جدول قرار دارند.

در دیگر بازی برگزار شده، استقلال در برابر میزبان خود سیاه جامگان مشهد با گل تماشایی کاوه رضایی دومین پیروزی متوالی خود را به دست آورد و به رده هفتم جدول صعود کرد.

رضایی این گل را با ضربه ایستگاهی از فاصله‌ای دور به ثمر رساند تا شاگردان منصوریان ضمن کسب پیروزی، ۱۰ امتیازی شوند و برای قرار گرفتن در جمع مدعیان، به ادامه بازی‌های لیگ با امیدواری بیشتری نگاه کنند.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، لئاندرو پادوانی، رابسون جانواریو، وریا غفوری، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، بختیار رحمانی (فرشید باقری)، فرشید اسماعیلی، خسرو حیدری (مجتبی حق دوست)، کاوه رضایی و جابر انصاری (مجید حسینی).
به میدان رفتند.

علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از بازی گفت: «در نیمه اول موقعیت‌های زیادی داشتیم که یکی را به گل تبدیل کردیم. بازیکنانم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و خوشحالم که با کسب سه امتیاز از مشهد خارج شدیم.»

XS
SM
MD
LG