لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۰

هشتاد و چهارمین شهرآورد تهران؛ استقلال ۳ پرسپولیس ۲


تیم فوتبال استقلال در حساس‌ترین بازی از لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه سه بر دو مقابل پرسپولیس به پایان رسید.

این بازی جذاب و مهیج که پایانی پر حاشیه داشت، با اخراج مهدی رحمتی در لحظات پایانی همراه شد و چون استقلال تعویض‌هایش را انجام داده بود، مجید حسینی مدافع آبی‌پوشان درون دروازه ایستاد.

پرسپولیس خیلی زود توسط سروش رفیعی و در پنجمین دقیقه پیش افتاد. در ادامه اما شوت سنگین فرشید اسماعیلی بازی را به تساوی کشید.

علی قربانی در همان نیمه نخست، تیمش را پیش انداخت و کاوه رضایی در چهل و چهارمین دقیقه، سومین گل استقلال را به ثمر رساند.

پرسپولیس در ٢٠ هفته از لیگ برتر امسال فقط پنج گل خورده بود اما در این بازی طی بیست و پنج دقیقه، سه بار دروازه‌اش باز شد!

عبدالله ناصری (فولاد خوزستان)، احسان حاج‌صفی (سپاهان) و در هفته نهم نیز رحیم زهیوی از (استقلال خوزستان) به بیرانوند گل زده بودند. دو گل هم رادوشویچ از پدیده و ذوب آهن خورده بود.

آخرین گلی که بیرانوند در لیگ برتر دریافت کرد ٢٩مهر بود و حالا بعد از چهار ماه، سه گل وارد دروازه‌اش شد.

در نیمه دوم و در نود و سومین دقیقه، سیدجلال حسینی با ضربه سر دروازه رحمتی را باز کرد. برخورد این دو نفر باعث شد فغانی داور مسابقه از کارت قرمز استفاده کند. برخی کارشناسان داوری در مصاحبه با خبرگزاری‌ها، این گل را خطا اعلام کرده‌اند.

استقلال از هفته سوم نیم فصل دوم، بردهای سه گله را آغاز کرده است. صنعت نفت آبادان را با سه گل پشت سر گذاشت و پس از آن با نتیجه سه بر دو پیکان را شکست داد.

استقلال سپس با سه گل توانست ماشین سازی را شکست دهد و حالا در نبرد کلاسیک تهران، با ثبت سه گل در برابر پرسپولیس، چهارمین برد متوالی در لیگ برتر با زدن سه گل را جشن گرفت.

علیرضا منصوریان در پایان بازی گفت: «بچه‌ها می‌دانستند از پرسپولیس چه می‌خواهند و آنها را به خوبی آنالیز کرده بودیم. باید پنج بازیکن را مهار می‌کردیم. غیر از مسلمان، برای سروش و طارمی برنامه‌های ویژه‌ای داشتیم و در نهایت سیدجلال که نتواند تجربه‌اش را خرج کند.»

سرمربی آبی‌ها درباره اخراج رحمتی گفت: پنج بازیکن از استقلال و پرسپولیس باید کارت قرمز می‌گرفتند و من به هیچ وجه این صحنه‌ها را چه از بازیکنان خودمان و چه بازیکنان حریف تایید نمی‌کنم.

برانکو ایوانکوویچ نیز گفت: بازی در نیمه دوم یک گله شده بود و ما شانس‌های زیادی داشتیم؛ روی دروازه آنها خیمه زده بودیم. قبول ندارم جای کامیابی‌نیا خالی بوده باشد زیرا ماهینی در این پست خیلی خوب ظاهر شد.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: استقلال به جز گل شانس زیادی در این بازی نداشت. درباره درگیری پایان بازی هم ظاهراً رحمتی مقصر بود که اخراج شد. هیچ ایرادی از بازیکنانم نمی‌گیرم و مطمئنم علاقه زیادی به کسب پیروزی داشتند.

پرسپولیس همچنان با ۴۷ امتیاز همچنان صدرنشین لیگ است. تراکتورسازی ۴۱ امتیاز دارد و استقلال با ۳۷ امتیاز در رده سوم لیگ ایستاده.

سرخابی‌ها هفته آینده دو بازی سخت با نمایندگان اصفهان دارند. پرسپولیس میزبان سپاهان است و ذوب آهن نیز پذیرای استقلال خواهد بود. در حالی که تراکتورسازی باید در مشهد به مصاف سیاه جامگان ته جدولی برود.

در ترکیب استقلال رحمتی، خسرو حیدری (داود حقدوست)، لئاندرو پادووانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی‌پور، امید ابراهیمی، بهنام برزای، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی (فرشید باقری)، علی قربانی (مجید حسینی) و کاوه رضایی بازی کردند.

برای پرسپولیس علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، رامین رضاییان (علی علیپور)، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی به میدان رفتند.

پادووانی در قلب خط دفاعی استقلال، همراه با زکی‌پور که بازی خوبش باعث تعویض رضاییان شد، همچنین زنندگان سه گل آبی‌پوشان از جمله عوامل اصلی برتری تیم‌شان بودند.

XS
SM
MD
LG