لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۰۶

توقف پرسپولیس و شکست ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا


دیدار ذوب‌آهن در مقابل العین در ورزشگاه فولادشهر
دیدار ذوب‌آهن در مقابل العین در ورزشگاه فولادشهر

در لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس مقابل الهلال به تساوی بدون گل رسید و ذوب آهن با سه گل مغلوب العین امارات شد.

پرسپولیس برای صعود، به پیروزی مقابل الهلال نیاز داشت اما در نهایت، این مسابقه گلی در بر نداشت و دو تیم مانند دور رفت، امتیازات را تقسیم کردند.

هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند اما الهلال که یک امتیاز برایش مفیدتر از یک امتیاز برای پرسپولیس بود، تمایل بیشتری به حفظ روند برابر بازی نشان داد.

در یک صحنه یاران پرسپولیس معتقد به خطای پنالتی روی علیپور بودند اما داور چنین عقیده‌ای نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، محسن مسلمان، علی علیپور و مهدی طارمی به میدان رفتند.

محسن ربیع‌خواه و احسان علوان‌زاده نیز در لحظات آخر وارد زمین شدند اما فرصت چندانی برای تاثیرگذاری در تغییر نتیجه نداشتند.

در دیدار همزمان، اگر الریان مقابل الوحده پیروز می‌شد، سند حذف سرخپوشان را امضا می‌کرد اما این بازی پر ماجرا که یک بر صفر به سود الریان بود، با نتیجه پنج بر یک به سود الوحده تمام شد.

پرسپولیس دوشنبه ١٨ اردیبهشت باید الوحده امارات را که حالا شانس صعود هم پیدا کرده، در استادیوم آزادی شکست دهد.

اما این پیروزی برای صعود کافی نیست و در دیدار همزمان، الریان هم نباید در خانه موفق به شکست الهلال شود. هر اتفاقی غیر از این دو نتیجه، منجر به حذف پرسپولیس خواهد شد.

الوحده امارات با هدایت خاویر آگیره در صورت غلبه بر پرسپولیس، و شکست الریان مقابل الهلال، صعود می‌کند.

الریان اگر به الهلال ببازد، فقط در صورت تساوی پرسپولیس و الوحده صعود می‌کند. الهلال اگر در گروه C اول شود، با تیم دوم گروه B (شاید استقلال خوزستان) رویارو می‌شود و بازی برگشت، میزبان خواهد شد.

اما اگر دوم شود، با تیم اول گروه B (احتمالاً لخويا) بازی می‌کند و در بازی برگشت، مهمان است.

در گروه سوم، ذوب آهن اصفهان میزبان العین امارات بود و برای تضمین صعود، به پیروزی نیاز داشت اما سه بر صفر مغلوب شد.

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، حجت حق‌وردی (مهدی رجب‌زاده) مهران درخشان‌مهر، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان (محمدرضا عباسی) مرتضی تبریزی و جری بنگسون (ربیع عطایا) بازیکنان ذوب آهن در این مسابقه بودند.

بنگسون یک ضربه پنالتی را برای ذوب آهن از دست داد و در طرف مقابل، عمر عبدالرحمان مرد سال فوتبال آسیا تاثیر پر رنگی در پیروزی و صدرنشینی تیمش داشت.

حالا ذوب آهن برای صعود، حتماً باید در روز آخر مقابل الاهلی عربستان به پیروزی برسد. بازی رفت دو تیم به سود نماینده عربستان رقم خورد.

روز سه‌شنبه در ادامه مسابقات، استقلال میزبان الاهلی امارات است. استقلال خوزستان هم در برابر الفتح عربستان قرار می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG