لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۷

ایران روی سکوی سوم جهانی فوتسال ایستاد


تیم ملی فوتسال ایران با برتری در ضربات پنالتی مقابل پرتغال به مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۶ دست یافت.

ایران با این نتیجه و کسب مدال برنز، بهترین نتیجه‌اش در تاریخ این مسابقات را رقم زد تا افتخاری تاریخی برای این رشته ورزشی در ایران به ثبت برسد.

بازیکنان ایران در مرحله نیمه نهایی و با وجود ارائه نمایشی برابر، مغلوب روسیه شده بودند. پرتغال نیز با قبول شکست مقابل آرژانتین، گام به بازی رده‌بندی گذاشته بود.

ایران که کاپیتان خود کشاورز را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت، در نیمه اول با وجود برخورداری از چند موقعیت مناسب، به تساوی بدون گل رسید.

در همان دقیقه نخست از نیمه دوم، پرتغال توانست دو بار دروازه صمیمی را باز کند و خود را در آستانه تصاحب سکوی سوم و مدال برنز ببیند.

اما ایران به بازی بازگشت و وقت عادی مسابقه را با تساوی دو بر دو به پایان رساند. شاگردان ناظم‌الشریعه در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسیدند و در رده سوم جام جهانی ۲۰۱۶ ایستادند.

این بازی در ورزشگاه کولزیو ال پوئبلو از شهر کالی و با حضور اینفانتینو رئیس فیفا برگزار شد.

در ترکیب اولیه ایران علیرضا صمیمی، احمد اسماعیل‌پور، اصغر حسن‌زاده، فرهاد توکلی و مهدی جاوید به میدان آمدند.

در این بین، اسماعیل‌پور که در بازی‌های قبلی از ستارگان پرفروغ ایران بود، نتوانست مانند بازی‌های قبلی ظاهر شود اما در عوض نیمکت‌ نشینانی مثل کاظمی، مانع از حفظ برتری پرتغال شدند.

پرتغال با سنگربان موفقش به‌به و با همراهی برونو، کاردینال، ماتوس و ستاره این تیم ریکاردینیو به میدان آمد.

فرناندو آلبرتو کاردینال در دقیقه نخست از نیمه دوم، دو گل با تیزهوشی و تکنیک عالی خود به ثمر رساند.

در ششمین دقیقه درگیری بازیکنان دو تیم و برخورد فیزیکی بین برخی از نفرات، باعث اخراج سنگ سفیدی از ایران و میگوئل از پرتغال شد.

دو تیم حالا باید دو دقیقه را با ترکیب چهار نفره بازی می‌کردند و روند بازی به گونه‌ای پیش رفت که آن جنجال و درگیری، به زیان پرتغال تمام شد.

گل اول ایران توسط افشین کاظمی با حفظ توپ عالی، دریبلینگ بی نقص و شوت از راه دور مهار ناپذیرش به ثمر رسید.

در ادامه، مهدی جاوید مجدداً وارد زمین شد تا مشخص شود مصدومیت او حاد نبوده و می‌تواند در این لحظات حساس به یاری تیمش بیاید.

در حالی که پرتغال پنجمین خطا را مرتکب شده بود، خطای هند ناشیانه بازیکنان پرتغال باعث شد مهدی جاوید طبق مقررات، فقط دروازه‌بان را پیش رو داشته باشد و با شلیکی سهمگین، گل دوم ایران را از روی «نقطه پنالتی دوم» به ثمر برساند.

بازی به پایان رسید و در ضربات پنالتی، تیاگو، آندره و ماتوش موفق به گلزنی نشدند. سپهر محمدی سنگربان دوم ایران هم خوش درخشید.

برای ایران حسن زاده گل زد. ضربه طاهری به تیر خورد. طیبی و کاظمی موفق بودند اما احمدی به تیر زد تا سرانجام جاوید تیم ملی فوتسال ایران را با پنالتی موفقی که نواخت، به سکوی سوم رهنمون کند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با تبریک به ملی‌پوشان و کادر فنی اعلام کرد که با تصویب هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، به جای پاداش نشان برنز، پاداش قهرمانی جام جهانی به ملی‌پوشان تعلق می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG