لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۶

کشته شدن خبرنگار صدا و سیما، همزمان با پیشروی نیروهای سوری در غرب حلب


نیروهای دولتی سوریه در حال گشت‌زنی در روستای منیان
نیروهای دولتی سوریه در حال گشت‌زنی در روستای منیان

خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی، روز شنبه گزارش داد که محسن خزایی خبرنگار اعزامی تلویزیون دولتی ایران، هنگام تهیه گزارش در منطقه عملیاتی حلب، بر اثر اصابت ترکش خمپاره کشته شد.

این خبرگزاری در گزارشی در این زمینه نوشته است که علاوه بر آقای خزایی که از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفته، تامر صندوق تصویربردار خبرگزاری صدا و سیما نیز هم از ناحیه کتف زخمی شده و اکنون در بیمارستان بستری است.

بر اساس این گزارش خبرنگار اعزامی تلویزیون دولتی ایران، برای «پوشش آخرین وضع میدان نبرد» و پیشروی‌ها در منطقه منیان در غرب حلب حضور داشت که مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت.

همزمان با این گزارش خبرگزاری رویترز روز شنبه خبر داد که نیروهای دولتی سوریه روز شنبه منطقه «ضاحیه الاسد» در غرب حلب را پس از دو هفته از شورشیان مخالف دولت پس گرفتند.

به گزارش رویترز تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده است که پس از بازپس‌گیری این منطقه، عملیات پاکسازی منطقه از مین آغاز شده است.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز که مقر آن در لندن است اعلام کرده که نیروهای وابسته به بشار اسد در هفته گذشته پیشروی‌هایی داشته و حملات نیروهای مخالف برای شکستن محاصره را دفع کرده است.

به گزارش رویترز، در پی حملات شدید هوایی، نیروهای سوری روستای «مَنیان» و مناطق نزدیک به آن را که ماه پیش به تصرف مخالفان اسد درآمده بود باز پس گرفته‌اند.

روز شنبه خبرگزاری دولتی ایرنا نیز گزارش داد که روسیه برقراری دوباره آتش‌بس در شرق حلب را منوط به اعلام آمادگی سازمان ملل برای ارسال کمک‌های انسانی به این شهر و تخلیه بیماران و مجروحان از منطقه کرده است.

ایرنا به نقل از ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه نوشت تجربه‌های قبلی آتش‌بس موقت در حلب نشان داد، اظهارات مقام‌های سازمان ملل در سوریه مبنی بر اینکه با جنگجویان در حلب به توافق رسیده‌اند، تحقق نیافته است.

در این میان و به گزارش خبرگزاری آلمان، نیروی هوایی ترکیه نیز روز شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته به شمال سوریه حمله و ۱۸ تن از نیروهای وابسته به داعش را کشته است

XS
SM
MD
LG