لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۳

بهای نفت و احتمال توافق اوپک با دیگر تولیدکنندگان جهانی


نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، روز یکشنبه از احتمال رسیدن اعضای اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت، به تفاهمی جدید بر سریک قیمت متعادل و مناسب خبر داد.

به نوشته ایتارتاس، وزیر نفت ونزوئلا در همین ارتباط برای رایزنی با مقامات روسیه روز دوشنبه به این کشور می‌رود و سپس عازم قطر، ایران و عربستان خواهد شد.

۱۳ کشور عضو اوپک، مجموعاً چهل درصد از نفت جهان را تولید می‌کنند. سقوط بهای نفت در ماه‌های اخیر به عمده مشکل کشورهای صادرکننده تبدیل شده که نفت و میعانات گازی بالاترین میزان صادراتشان است.

ونزوئلا از جمله این کشورهاست و به گزارش ایتارتاس، رئیس‌جمهور آن در این ماه‌ها، بارها تلاش کرده تا راهی برای متعادل کردن بهای نفت بیابد.

پرویز مینا، کارشناس نفت در فرانسه، در گفتگو با رادیو فردا می‌گوید که تولید بیش از مصرف نفت در جهان، دلیل سقوط شدید بهای آن است.

این کارشناس نفت می‌افزاید که عربستان سعودی با کاهش تولید مخالف است چرا که معتقد است که اگر قرار است کاهشی در تولید انجام شود، باید شامل همه کشورهای تولیدکننده در جهان باشد و نه تنها اوپک و یا عربستان.

آقای مینا می‌افزاید اگر کشورهای بزرگ تولیدکننده چون روسیه، آمریکا و مکزیک بر سر کاهش تولید نفت توافق کنند ممکن است بتوان با کاهش تولید بر بهای نفت افزود.

گفتگوی الهه روانشاد با پرویز مینا در مورد احتمال توافق اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:53 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG