لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۸

بازداشت متخلفان در پرونده امتناع از درمان کودک مصدوم اصفهانی


در پی انتشار گزارشی در مورد امتناع کادر پزشکی بیمارستانی در استان اصفهان از سرویس‌دهی به دلیل «عدم تمکن مالی» والدین یک کودک مصدوم، یک پزشک و یک پرستار در این مورد بازداشت و تفهیم اتهام شده‌اند.

گزارش دیگری در این زمینه حاکی است که کودک مصدوم که یک پسربچه چهار یا پنج‌ساله است، اکنون تحت عمل جراحی پلاستیک قرار دارد.

خبرگزاری دولتی ایرنا، شامگاه یکشنبه ۱۵ آذر، به نقل از معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر نوشت که با مراجعه شاکی به دادستانی، متهمان که یک پزشک و یک پرستار هستند، پس از تفهیم اتهام به دستور مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی، راونه بازداشتگاه نیروی انتظامی شده‌اند.

وی از عزم قاطع مراجع قضایی برای رسیدگی به این پرونده خبر داده، اما در عین حال از رسانه‌ها خواسته است تا زمان اعلام نهایی حکم و تشکیل دادگاه، از هرگونه اظهار نظر پیرامون این پرونده خودداری کنند.

پیشتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفته بود که قرار است افراد متخلف در این اتفاق، از جمله پزشک و مسئول شیفت شب بیمارستان، به دستگاه قضایی معرفی شوند.

منابع محلی، از جمله روزنامه محلی «اصفهان زیبا»، روز یکشنبه خبر دادند که خانواده‌ای فقر برای بخیه پارگی چانه کودکان‌شان به بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر مراجعه کرده‌اند، اما عدم توانایی مالی پدر خانواده برای پرداخت هزینه ۱۵۰ هزار تومانی بخیه موجب شده، به دستور پزشک معالج، بخیه‌های کودک مصدوم باز شود.

تلاش این روزنامه محلی برای پیگیری صحت و سقم این ماجرا به جایی نرسیده اما خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامگاه شنبه ۱۴ آذر، نوشت که »پزشک و پرستار این بیمارستان به علت ممانعت درمان کودک تا صدور حکم قطعی، از اشتغال در مراکز درمانی ممنوع شدند».

این مقام مسئول تأیید کرده است که «در این حادثه تأسف‌بار منشور حقوقی بیمار از سوی تیم پزشکی رعایت نشده» و اضافه کرده که پس از این اتفاق تدابیر لازم برای ترمیم مجدد چانه بیمار در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا هم روز یکشنبه در گزارش دیگری به نقل از معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نوشت که کودک مصدوم، پسربچه به نام صدرا زاهدپور بوده و اکنون تحت جراحی پلاستیک قرار گرفته است.

در واکنش به این رویداد وزیر بهداشت ایران، روز یکشنبه به خبرگزاری صدا و سیما گقته است که شنبه شب از طریق شبکه‌های اجتماعی از موضوع با خبر شده، و همان شب دستور اعزام تیمی را برای بررسی حادثه صادر کرده است.

آقای قاضی‌زاده هاشمی همچنین بر لزوم برخورد قضایی با متخلفان این حادثه تأکید کرده است.

شهرستان خمینی‌شهر با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان است.

XS
SM
MD
LG