لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۳

لاریجانی: چون رئیس مجلسم، در هیچ ائتلافی شرکت ندارم


در حالی که سخنگوی «شورای ائتلاف اصولگرایان» پیش از این اعلام کرده بود «همه افراد و جریان‌های اصولگرایی» در این شورا حضور دارند، علی لاریجانی اعلام کرد که به دلیل ریاستش بر مجلس نمی‌تواند در ائتلاف اصولگرایان حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای لاریجانی، روز شنبه ۱۹ دی، گفت: «بنده به آیت‌الله موحدی کرمانی عرض کردم که من از روحانیت حمایت می‌کنم، اما طبیعتاً به دلیل مسئولیتم در قوه مقننه نمی‌توانم حضور داشته باشم همانطور که در سازوکارهای قبلی نیز هیچ رئیس قوه‌ای حضور نداشته است»

وی اضافه کرد: «البته بنده اگر حزب داشتم، به واسطه حزب می‌توانستم شرکت کنم، اما حزبی هم ندارم».

رئیس مجلس همچنین ضمن رد شایعه برگزاری جلسات انتخاباتی با دولت و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، افزود: «بنده اساساً این کار را نادرست می‌دانم و با مجلس مولود دولت مخالفم».

در هفته‌های گذشته شورایی به نام «شورای ائتلاف اصولگرایان» تشکیل شده و این شورا غلامعلی حداد عادل را به عنوان سخنگوی خود انتخاب کرده است.

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران، مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و صادق محصولی وزیر کشور دولت محمود احمدی‌نژاد از دیگر اعضای این شورا هستند.

غلامعلی حداد عادل، پیش از این اعلام کرده بود که «همه افراد و جریان‌های اصولگرایی» در این شورا حضور دارند.

با این حال علاوه بر علی لاریجانی که در این شورا نماینده‌ای ندارد، علی‌اکبر ناطق نوری، از چهره‌های برجسته اصولگرا، نیز حمایت خود از این ائتلاف را تکذیب کرده است.

پیشتر برخی وب‌سایت‌ها و رسانه‌های خبری در ایران گزارش داده بودند که علت نپیوستن علی لاریجانی به «شورای ائتلاف اصولگرایان» حضور «جبهه پایداری» در این ائتلاف است.

در همین حال احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس، روز چهارشنبه ۱۶ دی، جبهه پایداری را «پاشنه آشیل ائتلاف اصولگرایان» خوانده و گفته بود که این گروه «می‌تواند شب آخر لیستی را بدهد که تعدادی را حذف و افراد خودش را اضافه کند».

یک روز پیش از آن نیز محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، گفته بود: «نگرانی از عهد‌شکنی برخی اصولگرایان، نگرانی درستی است که ما هم داریم اما نمی‌توان به خاطر این نگرانی دست از تلاش کشید».

در همین حال کاظم جلالی، از حامیان آقای لاریجانی و رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس، روز شنبه گفت که «در بحث ائتلاف حرف و حدیث بسیاری وجود دارد» و در این نوع ائتلاف‌ها «بیشتر سهم خواهی مطرح است».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او اضافه کرد: «برخی دوستان این موضوع را مطرح می‌کنند که در لیست تهران ۲۰ نفر از قبل تعیین شده‌اند و تمام دعوا‌ها بر سر ۱۰ نفر است».

گفته‌های این چهره‌های اصولگرا در حالی بیان شده که «شورای ائتلاف اصولگرایان» روز شنبه در دومین اطلاعیه انتخاباتی خود اعلام کرد که پس از تشکیل این ائتلاف، «انواع فضاسازی‌ها با استفاده از ترفندهای رسانه‌ای به‌ویژه در فضای مجازی برای مخدوش ساختن ائتلاف و ایجاد تفرقه و تخریب چهره‌های اصولگرا گسترش یافته است».

این شورا از فعالان سیاسی اصولگرا خواسته است که در اظهارات خود «نسبت به حفظ وحدت حساسیت لازم را داشته باشند».

XS
SM
MD
LG