لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۴

فدایی: وحدت اصولگرایان بدون حکمیت سه‌گانه ممکن نیست


حسین فدایی (نفر اول از چپ) به همراه چند چهره اصولگرای دیگر، در همایش همگرایی اصولگرایان در مهرماه ۹۳
حسین فدایی (نفر اول از چپ) به همراه چند چهره اصولگرای دیگر، در همایش همگرایی اصولگرایان در مهرماه ۹۳

در حالی که یک عضو جامعه روحانیت مبارز از پایان جلسات محمد یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی، «بدون نتیجه مشخص» خبر داده بود، دبیرکل جمعیت ایثارگران، وحدت اصولگرایان را تنها با «حکمیت» این سه نفر «امکان‌پذیر» خوانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران، روز شنبه ۱۴ آذر، گفت که «تنها وحدت حداکثری با حکمیت سه نفر از فقهای برجسته را امکان‌پذیر و درست می‌‌دانیم».

یک روز پیش از گفته‌های آقای فدایی، غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز در مصاحبه‌ای با خبر آنلاین گفته بود که جلسه محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، محمدعلی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و محمدتقی مصباح یزدی «هیچ خروجی نداشت».

وی روز شنبه نیز در مصاحبه ای با خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی، گفت که محمدتقی مصباح یزدی، «هیچ فعالیت انتخاباتی» ندارد.

به گفته آقای مصباحی مقدم، محمدتقی مصباح یزدی در جلسه‌ای با حضور محمد یزدی و محمدعلی موحدی کرمانی اعلام کرده است که «من لیدر حزبی نیستم».

از محمدتقی مصباح یزدی به عنوان «پدر معنوی جبهه پایداری» نام برده می‌شود.

این در حالی است که پیشتر مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری، اعلام کرده بود که آقای مصباح یزدی به همراه محمد یزدی و محمدعلی موحدی کرمانی «مرجع حل اختلاف اصولگرایان» هستند.

استفاده ابزاری

دبیرکل جمعیت ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح‌طلبان را متهم کرد که به دنبال «استفاده ابرازی» از علی اکبر ناطق نوری و علی لاریجانی هستند.

آقای فدایی در عین حال گفت که «بعید می‌دانم آقای لاریجانی یا حضرت آقای مقتدایی، پرچمدار اختلاف در بین نیروهای اصولگرایی باشند».

در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی درباره برگزاری جلسات علی لاریجانی رئیس مجلس، مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین علی‌اکبر ناطق نوری، علی‌اکبر ولایتی دو چهره شناخته‌شده اصولگرا منتشر شده بود.

انتشار این خبرها واکنش منفی برخی رسانه‌های اصولگرا را به دنبال داشته است.

در مورد این جلسات، محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، روز دوشنبه نهم آذر گفته بود که این جلسات «موردی» بوده و آنان «برگزاری این جلسات را به عنوان یک پایه و ائتلاف تکذیب کردند.»

آقای باهنر همچنین گفته بود که فراخوانی «عمومی» داده خواهد شد تا جلسات اصولگرایان برای وحدت در انتخابات «تجمیع» شود.

در همین حال علی لاریجانی روز دهم آذر، در پاسخ به سؤالی درباره «مصادره» وی و علی‌اکبر ناطق نوری از سوی اصلاح‌طلبان گفته بود که «مگر من و آقای ناطق اموال هستیم که ما را مصادره کنند».

XS
SM
MD
LG