لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۹

استاندار خوزستان کشته شدن ۵۲ زائر این استان را در انفجار حله تأیید کرد


خسارات به جا مانده از انفجار پرقدرت حله
خسارات به جا مانده از انفجار پرقدرت حله

دو روز پس از انتشار گزارش‌های غیررسمی درباره کشته شدن۸۰ زائر خوزستانی در حادثه انفجار روز چهارم آذر در شهر حله عراق، استاندار خوزستان اعلام کرد که تعداد زائران خوزستانی کشته شده در این حادثه را ۵۲ تن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، روز دوشنبه هشتم آذر، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی استانی گفت که در اخبار اولیه منتشر شده، تعداد زائران خوزستانی کشته شده در حادثه انفجار شهر حله ۳۰ نفر اعلام شده بود اما این آمار افزایش یافته و به ۵۲ تن رسیده است.

او خبر داد که اجساد تعدادی از کشته‌شدگان روز دوشنبه و بقیه جسدها نیز در روزهای آینده به خوزستان منتقل خواهند شد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

استاندار خوزستان، به همراه محمدعلی موسوی جزایری نماینده رهبر جمهوری اسلامی در این استان، در بیانیه‌ای روزهای یکشنبه و دوشنبه را در خوزستان عزای عمومی اعلام کرده بودند.

در حمله‌ انتحاری روز چهارم آذر گروه داعش به یک پمپ بنزین در شهر حله در مسیر بازگشت زائران مراسم اربعین، ده‌ها نفر کشته شدند، که بسیاری از تلفات این حادثه ایرانی، افغانستانی و پاکستانی بودند.

پیشتر مقام‌های ایرانی تعداد کشته شدگان این حادثه را ۴۰ نفر اعلام کرده بودند. با این حال خبرگزاری فارس روز شنبه به نقل از «یک منبع آگاه» در وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که بعد از این حادثه، ۸۰ زائر خوزستانی که در این محل حضور داشته‌اند، مفقودالاثر شده‌اند و به نظر می‌رسد در این حادثه کشته شده باشند.

به گفته این منبع آگاه، سه اتوبوس که در حال بازگرداندن زائران خوزستانی از عراق به ایران بودند، در محل این انفجار توقف کرده بودند.

روز ۱۶ آبان نیز در یک انفجار در سامرای عراق هشت ایرانی کشته شده و نزدیک به ۱۰۰ ایرانی مجروح شده بودند.

مسئولیت این انفجار را نیز گروه حکومت اسلامی، داعش، بر عهده گرفته است.

در مورد انتقال اجساد کشته‌شدگان به ایران، روز ششم آذر سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت ایران، گفته بود که جسد ۵۱ تن از کشته‌شدگان حادثه کربلا به ایران منتقل شده، اما به دلیل اینکه هویت افراد به دلیل سوختگی جسدها قابل شناسایی نبود، هویت آنان در پزشکی قانونی از طریق دی.اِن.اِی در حال شناسایی است.

همزمان، مسعود قادی‌ پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از پایان استخراج دی.اِن.اِی اجساد کشته‌شدگان در این حادثه خبر داده و گفته بود که ادامه شناسایی اجساد، پس از حضور خانواده‌ها و بستگان آنان تکمیل می‌شود.

XS
SM
MD
LG