لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۲

مقام‌های محلی خوزستان: برق در همه شهرهای استان وصل شده است


بحران ریزگردها در روز شنبه ۲۳ بهمن، باعث قطعی آب و برق مدارس و ادارات ۱۱ شهر خوزستان و تعطیلی مدارس و ادارات، و همچنین اختلال در فعالیت واحدهای صنفی شد.
بحران ریزگردها در روز شنبه ۲۳ بهمن، باعث قطعی آب و برق مدارس و ادارات ۱۱ شهر خوزستان و تعطیلی مدارس و ادارات، و همچنین اختلال در فعالیت واحدهای صنفی شد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، خبر داد که آب و برق همه شهرهای استان وصل شده و روز یکشنبه نیز مدارس و ادارات فعالیت خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز هم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که برق تمام مناطق اهواز وصل شده اما در صورت وقوع مه، احتمال قطع دوباره برق وجود دارد.

یدالله حضرتی در این زمینه گفت که وقوع مه صبحگاهی «با غلظت بسیار زیاد» و گرد و غباری که بر روی تجهیزات نشسته بود، باعث چسبندگی خاک‌ها و اتصال کوتاه در شبکه برق شد و برای جلوگیری از اشکالات، ایستگاه‌های توزیع از مدار خارج شدند.

او اضافه کرد: «پدیده خاک تمام تجهیزات را تحت تأثیر خود قرار داده و در این زمینه ما همچنان منتظر بارش باران هستیم تا این تجهیزات به صورت کامل شسته شوند».

بحران ریزگردها در روز شنبه ۲۳ بهمن، باعث قطعی آب و برق مدارس و ادارات ۱۱ شهر خوزستان و تعطیلی مدارس و ادارات، و همچنین اختلال در فعالیت واحدهای صنفی شد.

بنا بر گزارش‌ها، بر اثر شدت وجود ریزگردها، مه سنگین و رطوبت بالای هوا چهار نیروگاه برق خوزستان از مدار خارج شده و برخی تصفیه‌خانه‌های آب نیز از کار افتاده‌اند.

به گفته مقام‌های مسئول، انباشته شدن خاک روی پست‌ها و تجهیزات انتقال برق، و هم‌چنین وقوع مه که باعث چسبندگی خاک‌ها و اتصال کوتاه در شبکه برق می‌شود، عامل این قطعی برق است.

خبرگزاری ایسنا در مورد این رویداد در گزارشی، دیدگاه‌های برخی از شهروندان اهوازی را منتشر کرده است.

حمزه حردانی، یک راننده آژانس، گفته است که همه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اهواز خاموش بودند و این موضوع برای رانندگان مشکلاتی را به وجود آورده بود.

به گفته آقای حردانی، به دلیل خاموش بودن چراغ‌ها «یک تصادف خیلی بد بین دو خودرو پراید رخ داد و این تصادف آن قدر شدید بود که یکی از خودروها به چند متر جلوتر پرتاب شد».

یک شهروند زن ساکن اهواز که نام او اعلام نشده نیز به خبرگزاری ایسنا گفته است که از حدود ساعت چهار صبح تا ساعت ۱۷ روز شنبه، برق، آب، تلفن و تلفن همراه قطع شده است.

او گفته است: «بدون آب هیچ کاری نمی‌شود انجام داد. بدون اینترنت و تلفن هم وضعیت بلاتکلیفی آزاردهنده است. از هیچ جای شهر خبر نداشتیم و اخبار هم به گوشمان نمی‌رسید. ارتباط همه با یکدیگر قطع شده بود».

روز جمعه هشتم بهمن نیز پس از وقوع توفان گرد و غبار در ۱۰ شهر استان خوزستان، برق و آب و اینترنت اهواز در قطع شده و ادارت و مدارس این شهر تعطیل شدند.

وقوع پدیده گرد و غبار در تعدادی از استان‌های غربی و شرق ایران در سال‌های گذشته بارها باعث تعطیلی مدارس و ادارات، لغو پروازها و بستری شدن تعدادی از شهروندان در مراکز درمانی شده است.

ضیاءالدین شعاعی، مدیر ملی کارگروه مقابله با گرد و غبار سازمان محیط زیست، پیش از این خبر داده بود که شدت توفان‌های گرد و غبار در استان خوزستان در بهمن‌ماه سال ۹۳ بیش از ده هزار میکروگرم بر مترمکعب و به حدی بوده‌است که اندازه‌گیری آن «در توان دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نبود».

XS
SM
MD
LG