لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۶

مرتضوی در پرونده فروش شرکت‌های تأمین اجتماعی «تبرئه نشده است»


مدیرکل حقوقی سازمان تأمین اجتماعی با رد ادعای سعید مرتضوی، مدیرعامل سابق این سازمان، درباره تبرئه شدن از اتهامات در پرونده فروش شرکت‌های تأمین اجتماعی به بابک زنجانی، از «صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت» برای آقای مرتضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، عمران نعیمی، روز یکشنبه ۲۹ آذر، گفت: «در این خصوص علی رغم ادعای سعید مرتضوی، نسبت به وی قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده و در حال حاضر موضوع در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی کارکنان دولت در حال رسیدگی است».

به گفته آقای نعیمی، به دلیل اینکه رسیدگی به این پرونده به صورت غیرعلنی انجام می‌شود، اعلام «عناوین اتهامی و جزئیات پرونده» ممکن نیست.

سعید مرتضوی روز شنبه گفته بود که بازپرس دادسرای کارکنان دولت در پرونده فروش شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی به بابک زنجانی برای او «قرار منع پیگرد صادر کرده و این قرار با تأیید دادستان تهران، نهایی و قطعی شده است».

در گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در آذرماه ۹۲، بابک زنجانی متهم شده که بخشی از کارخانجات شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شستا، با ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان را به یک‌سوم قیمت و تنها با پرداخت مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان، آن هم به صورت چک تضمینی، خریداری کرده است.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، پیش از این گزارش داده بود، سندی در اختیار دارد حاکی از اینکه سعید مرتضوی دستور واگذاری ۱۳۸ شرکت این سازمان به بابک زنجانی را صادر و پنج فقره چک «تضمینی» به مبلغ ۴۴۲ میلیارد ین ژاپن معادل چهار میلیون یورو را به او داده است.

آقای مرتضوی ضمن تکذیب این اتهام‌ها اعلام کرده که تنها با بابک زنجانی برای واگذاری این شرکت‌ها تفاهم‌نامه امضا کرده و «هیچ شرکتی» به او واگذار نشده است.

XS
SM
MD
LG