لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۳

احتمال آبگرفتگی در ۱۷ استان؛ «جاده هراز مسدود شد»


فرمانده پلیس راه شرق استان تهران از مسدود شدن جاده هراز به دلیل جاری شدن سیلاب در روز یکشنبه هشتم فروردین، خبر داد و در همین حال سازمان مدیریت بحران ایران درباره احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سیاوش محبی، فرمانده پلیس راه شرق استان تهران، گفت که به دلیل بارش برف و باران طی چند روز اخیر و جاری شدن سیلاب، جاده هزار در منطقه «آب اسک» مسدود شده است.

به گفته آقای محبی، جاده هراز از رودهن به سمت آمل، به دلیل احتمال ریزش کوه، تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، همچنین جاده کرج -چالوس از ساعت چهار صبح روز یکشنبه به دلیل «بارترافیکی سنگین و بارش برف» مسدود شده بود، که چند ساعت بعد بازگشایی شد.

نادر نجفی، فرمانده پلیس راه استان کرمان، نیز از وقوع طوفان در جاده‌های فهرج به ریگان، شهداد به نهبندان، و راور به دیهوک در جنوب شرق این استان، از عصر روز یک شنبه تا آخر هفته خبر داد.

به گفته آقای نجفی، ممکن است پلیس راه برخی از این جاده‌ها را به دلیل شدت طوفان مسدود کند.

در سال‌های گذشته نیز در برخی از استان‌های ایران در ایام نوروز بارندگیهای شدید و سیل رخ داده است.

همزمان سازمان مدیریت بحران ایران روز یکشنبه درباره احتمال سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور هشدار داد.

در این اطلاعیه از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه ، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، لرستان، البرز، تهران، قزوین، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، ایلام و خوزستان به عنوان استان‌های در معرض خطرِ نام برده شده است.

روز جمعه، ۲۱ اسفند ۹۴، نیز وقوع سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان، دو کشته و دو مجروح بر جای گذاشته بود.

در همین حال علی ناوی، مدیرکل راهدارخانه‌های سازمان حمل و نقل جاده ای، خبر داد که از بیست و هشتم اسفند ۹۴ تا هفتم فروردین ماه امسال ۷ هزار و ۵۰۰ مسافر و ۹ هزار و ۲۰۰ خودرو به دلیل نداشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و یا نقص فنی، «در راه مانده‌اند».

XS
SM
MD
LG