لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۷
رضا یزدانی در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های بوداپست
رضا یزدانی در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های بوداپست

برق طلا در اردوی کشتی ایران در نخستین روز رقابت‌های بوداپست

رقابت‌های کشتی قهرمانی مردان و زنان جهان از روز دوشنبه در مجارستان آغاز شده است. رادیوفردا می‌کوشد تا مهم‌ترین رخدادهای این دوره از مسابقات را به صورت لحظه به لحظه از بوداپست پوشش دهد.

۲۲:۵۰ ۲۵.۶.۱۳۹۲
قرعه‌های روز دوم، بر حساسیت رقابت ایران و روسیه افزوده. اگر در روز اول نقش مهدی تقوی تعیین کننده بود، در روز دوم احسان لشگری می‌تواند تیم روسیه را از ایران عقب بیاندازد. او در دور اول 84 کیلو با مارتینز کلمبیایی سرشاخ خواهد شد و در دور دوم با شامیل کودیا ماگومدوف از روسیه.
در 60 کیلو، مسعود اسماعیل‌پور با حاجی علی‌یف از آذربایجان رویارو خواهد شد. در 120 کیلوگرم کمیل قاسمی ابتدا با دولت شعبان‌بای از قزاقستان کشتی خواهد گرفت.
هم اکنون مراسم توزیع جوایز 55 کیلو در حال برگزاری است. مدال طلای او را نناد لالوویچ رییس فیلا به گردنش آویخت. رضا یزدانی در سالن تمرین، در گوشه‌ای روی تشک دراز کشیده و تمرکز کرده است برای فینال 96 کیلو با گازیموف از آذربایجان.
۲۲:۰۴ ۲۵.۶.۱۳۹۲
حسن رحیمی برنده نخستین مدال طلای مسابقات جهانی بوداپست شد. او با غلبه بر آمیت کومار از هندوستان، عنوان قهرمانی 55 کیلوگرم ا نصیب خود کرد. کومار دارنده دو مدال طلای آسیاست و سابقه غلبه بر رحیمی را هم داشت اما نماینده ایران با مبارزه‌ای هوشمندانه، توانست مدال برنز سال 2011 خود را تبدیل به نشان زرین کند.
در این وزن، سزار آق گول از ترکیه و نریمان اسرافیلوف از روسیه به مدال برنز دست یافتند.
ایرانیان حاضر در سالن مشغول شادمانی هستند.
۲۱:۴۱ ۲۵.۶.۱۳۹۲
نمایی از افتتاحیه رقابت‌های جهانی کشتی بوداپست
نمایی از افتتاحیه رقابت‌های جهانی کشتی بوداپست
۲۱:۱۷ ۲۵.۶.۱۳۹۲
مراسم افتتاحیه به صورت متنوع در حال برگزاری است. تلفیقی از رقص و آواز با آیین‌های سنتی و بومی مجارها.
ماجرای حفظ کشتی در المپیک نیز بخشی از این مراسم است. در همین خصوص، بانویی سفیدپوش با طنابی که به کمر او متصل است، به سمت سقف سالن به پرواز درآمده و مشعل المپیک را بر فراز تشک‌های کشتی می‌گیرد.
پس از پایان مراسم افتتاحیه و اتمام سخنرانی نناد لالوویچ رییس فدراسیون جهانی کشتی، کشتی‌های رده‌بندی و فینال برگزار خواهد شد.
۲۱:۰۹ ۲۵.۶.۱۳۹۲
برخی تماشاگران و پیشکسوتان کشتی که با هزینه شخصی از ایران برای تماشای مسابقات آمده‌اند، به رادیوفردا گفتند اگر فدراسیون کشتی دچار بحران مالی است، پس این تعداد همراه که اعزام و اسکان آنها نیازمند هزینه‌های هنگفت ارزی است، بی آنکه مسئولیت مشخصی داشته باشند و ضرورتی در حضورشان باشد، در محل مسابقات چه می‌کنند؟
۲۰:۵۱ ۲۵.۶.۱۳۹۲
مهدی تقوی پس از شکست مقابل الکساندر کونتویف از بلاروس
مهدی تقوی پس از شکست مقابل الکساندر کونتویف از بلاروس
۲۰:۵۱ ۲۵.۶.۱۳۹۲
تنها پیروزی تقوی مقابل برنت مت کالف از آمریکا رقم خورد
تنها پیروزی تقوی مقابل برنت مت کالف از آمریکا رقم خورد
۲۰:۵۱ ۲۵.۶.۱۳۹۲
در روز نخست، ایران و روسیه صدرنشین مسابقات هستند. فینالیست‌های سه وزن اول و وضعیت رقابت تیم‌ها برای احراز عنوان قهرمانی به شرح زیر است.
55 کیلو: حسن رحیمی (ایران) _ آمیت کومار (هندوستان)
66 کیلو: لیوان لوپز آزکویی (کوبا) _ دیوید صفریان (ارمنستان)
96 کیلو: رضا یزدانی (ایران) _ ختاگ گازیموف (آذربایجان)
ایران در بهترین حالت، دو طلا و 20 امتیاز خواهد گرفت. روسیه هیچ نماینده‌ای در فینال ندارد اما چون سه نماینده به دیدارهای رده‌بندی فرستاده، اگر هر سه نفر به مدال برنز برسند، این تیم 24 امتیازی خواهد شد. حذف زودهنگام تقوی ضربه محکمی به حرکت تیم ایران در راه کسب عنوان قهرمانی زد.
۲۰:۵۰ ۲۵.۶.۱۳۹۲
حسن رحیمی؛ کشتی‌گیر ایرانی راه‌یافته به فینال رقابت‌ها
حسن رحیمی؛ کشتی‌گیر ایرانی راه‌یافته به فینال رقابت‌ها
۲۰:۲۹ ۲۵.۶.۱۳۹۲
قطع اینترنت در ورزشگاه، فعالیت بیش از 100 خبرنگار از رسانه‌های نوشتاری و شبکه‌های تلویزیونی سراسر جهان را با اخلال مواجه کرده. مقامات میزبان می‌گویند انتظار چنین استقبالی از جانب نمایندگان رسانه‌ها را نداشتند اما خبرنگاران مجارستانی می‌گویند پیش از این در مسابقات جودو نیز همین اتفاق در این ورزشگاه رخ داد.
این مشکل، باعث شده گروه اعزامی از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران هم از ارسال تصاویر پیروزی‌های کشتی‌گیران ایرانی باز بمانند. شکایت خبرنگاران مختلف از جمله گروه پرتعداد اعزامی از ژاپن به مقامات عالیرتبه فیلا نیز فایده‌بخش نبوده.
با آغاز مراسم افتتاحیه، خبرنگاران از داخل ورزشگاه به سمت سالن کنفرانس دویدند تا از آنجا به ارسال خبر بپردازند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG