لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۶

فرهنگ در دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری خرداد ۹۲

دومین مناظره هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲، روز چهارشنبه ۱۵ خرداد برگزار شد. رادیو فردا در طول برگزاری این مناظره مهم‌ترین نکات آن را به طور زنده با کاربران خود به اشتراک گذاشت.

۱۶:۰۶ ۱۵.۳.۱۳۹۲
مجری برنامه، مرتضی حیدری، در آغاز مناظره گفت که شیوه برگزاری این مناظره تغییرات جزئی کرده است. بسیاری از نامزدها در نخستین مناظره به بخش‌هایی از آن اعتراض داشتند.
۱۶:۰۷ ۱۵.۳.۱۳۹۲
به گفته مرتضی حیدری، نامزدی که به قید قرعه انتخاب شده است، چهار دقیقه فرصت دارد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را توضیح دهد.
۱۶:۰۹ ۱۵.۳.۱۳۹۲
پس از پایان یافتن صحبت‌های نامزدی که پشت تریبون قرار گرفته است، هر نامزد دو دقیقه فرصت دارد این سخنان را نقد کند و در پایان نیز نامزد منتخب سه دقیقه برای جمع‌بندی فرصت خواهد داشت.
۱۶:۰۹ ۱۵.۳.۱۳۹۲
نخستین نامزد، محسن رضایی تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را آغاز کرد.
۱۶:۱۲ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محسن رضایی: دین مردم تحت تأثیر تحریم‌ها و فشارهای خارجی در خطر است... تا مسئله فقر حل نشود، نمی‌توان به بعد فرهنگی رسید... رفتار فرهنگی جناح‌ها نامناسب است، رفتار دولتمردان مقابل فرهنگ نامناسب است و تا چیزی گل می‌کند با آن برخورد می‌کنند. بخش فرهنگ را باید به فرهنگیان سپرد.
۱۶:۱۳ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محمدرضا عارف در واکنش به اظهارات محسن رضایی: بهتر بود رویکردتان را برای حل مشکلات فرهنگی مطرح می‌کردید.
۱۶:۱۵ ۱۵.۳.۱۳۹۲
سعید جلیلی: سوال من از آقای رضایی این است که ما از ظرفیت فرهنگ چگونه می‌خواهیم استفاده کنیم؟... اگر ما یک فضای فرهنگی حتی در اقتصاد داشته باشیم، می‌توانیم بسیاری از مسائل را حل کنیم... رهبر جمهوری اسلامی نیز عمدتا بر فرهنگ‌سازی تأکید دارد... باید از عنصر فرهنگ به خوبی و به موقع استفاده شود، حتی در حوزه اقتصاد.
۱۶:۱۶ ۱۵.۳.۱۳۹۲
علی‌اکبر ولایتی: به توجه به عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهدم که تلاش‌های بسیاری برای احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی صورت می‌گیرد... اشکالی که وجود دارد این است که مصوبات این شورا ضمانت اجرایی ندارد و برای همین به صورت سنتی رئیس جمهور به عنوان ریاست این شورا انتخاب می‌شود و میزان بودجه این شورا از سوی دولت تعیین می‌شود.
۱۶:۱۸ ۱۵.۳.۱۳۹۲
غلامعلی حداد عادل: مشکلات اقتصادی‌ که آقای رضایی به آن اشاره می‌کند مال یک سال اخیر است اما ما پیش از آن نیز مشکل فرهنگی داشتیم. اگر فقر موجب مشکل فرهنگی است، جای تقوا کجاست؟... خیلی از ناهنجاری‌ها، ناشی از ثروت‌های کلان است و اینگونه نیست که هر کجا فقر باشد بی‌فرهنگی باشد.
۱۶:۲۲ ۱۵.۳.۱۳۹۲
حسن روحانی: مشکلات بسیار زیادی در بخش فرهنگ داریم، فضای فرهنگی برای فعالیت فرهنگی باید دارای امنیت باشد. افراد فرهنگی نباید دغدغه خاطر داشته باشند... فضا وقتی بسته می‌شود، خلاقیت از بین می‌رود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG