لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۴۳

انتقاد مصطفی میرسلیم از رویکرد رقبای انتخاباتی خود


مصطفی میرسلیم در نامه‌ای خطاب به رقبای خود نوشت در نخستین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری «کشمکش» بر پاسخگویی «رجحان» داشت و از آنها خواست در رویکرد خود تجدید‌نظر کنند.

آقای میرسلیم در نامهای که روز شنبه نهم اردیبهشت منتشر شد٬ خطاب به رقبای انتخاباتی خود که به نام‌شان اشاره نکرده٬ از آنها خواست در مناظره‌های آینده به «ابعاد ایجابی برنامه خود» بپردازند.

روز جمعه هشتم اردیبهشت، نخستین مناظره زنده تلویزیونی شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران به جدال لفظی حسن روحانی و اسحاق جهانگیری با محمد‌باقر قالیباف ختم شد.

در این دوره از مناظر‌‌ه‌ها که مربوط به مسائل اجتماعی بود٬ آقایان روحانی٬ جهانگیری و قالیباف به یکدیگر تاخته و انتقاد‌های تندی متوجه یکدیگر کردند.

در واکنش به این جدال‌های لفظی مصطفی میرسلیم خطاب به رقبای خود نوشته که نباید فراموش کنند «مردم»٬ «رسانه‌ها» و «دشمنان» نظاره‌گر آنها هستند.

او نوشته است که «نباید سخنان ما به گونه‌ای باشد که برای منکوب کردن رقیب یک موضوع استثنائی را به اندازه‌ای بزرگ نماییم که خود خوراکی برای دشمن فراهم آوریم».

آقای میرسلیم افزوده که نامزد‌ها در مناظره‌های آتی باید مراقب باشند تا گرفتار «جدال‌ و مراء مذموم» به جای «جدال احسن» نشده و به‌ «دام‌ هتاکی‌ و مسئولیت‌ گریزی» نلغزند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از نامه خود نوشته «نادیده گرفتن نقاط قوت و سیاه‌انگاری هرآنچه در گذشته بوده خلاف انصاف و اخلاق نبوی‌ است».

او همچنین اضافه کرده که «رشد رسانه‌ها و نظارت عمومی به مرحله‌ای رسیده است که امکان انکار وعده‌ها و عملکردها دیگر از نظریاتی همچون دروغ بزرگ پیروی نمی‌کند و در جا رسوایی پدید خواهد آورد».

آقای میرسلیم اشاره‌ای به این وعده‌ها نکرده٬ اما به نظر می‌رسد منظور او همسو با اظهارات روز گذشته محمد‌باقر قالیباف مبنی بر اینکه حسن روحانی در گذشته وعده ایجاد چهار میلیون شغل داده است٬ باشد.

آقای روحانی روز گذشته در پاسخ به این اظهارات قالیباف گفته بود این سخنان در یک سایت «گمنام» مطرح شده٬ «دروغ» است و او هیچگاه این وعده را مطرح نکرده است.

نامه مصطفی میرسلیم به رقبای خود در شرایطی منتشر شده که ادامه جدال و حملات محمد‌باقر قالیباف٬ حسن روحانی و اسحاق جهانگیری به فضای مجازی و رسانه‌های دوطرف کشیده شده و همچنان ادامه دارد.

از عصر روز جمعه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی این سه نامزد ریاست جمهوری٬ اقدام به انتشار تصاویر٬ اسناد و مداکری علیه یکدیگر می کنند.

XS
SM
MD
LG